  • Data: 2014-06-10 16:11:44
    Temat: Re: Co może ochroniarz w sklepie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Marek" <t...@f...kuku.pl> napisał w wiadomości
    news:ln6hh7$ntr$1@news.task.gda.pl...

> [...]

    Czy możesz zaproponować, jaki interes miałąby ochrona w podrzucaniu
    przypadkowemu klientowi batonika? Bo rozumiem jakies prywatne zatargi.

    Po za tym, o ile kradzież batonika stanowi wykroczenie, to podrzucenie
    batonika jest przestępstwem z art. 234 kk. Jeśli powiesz policjantowi -
    któy wczesniej czy później przyjedzie - że podrzucono Ci batonik, to
    przyjezie na miejsce grupa. W takiej sytuacji na batoniku nie bedzie Twoich
    śladów (DNA, papilarne), a powinny być pracownika ochrony, który batonik
    podrzucił. Nawet należacych do niego rękawiczek,któe przecież potrafisz
    wskazać.

    > Chodzi o to, żebyś nie miał świadków, gdy w drodze na zaplecze podrzucą
    > ci do torby rzekomo ukradziony batonik. Na zapleczu nagrają cię kamerą,
    > jak
    > z twojej torby wyciągają "skradzioną" rzecz i już mają dowód dla sądu.
    > Ja tam bym nie pozwolił, aby ochrona ruszyła mnie z miejsca publicznego
    > (z pola widzenia świadków), a nawet się dotknąć,

    To jest trochę głupia porada, bo narazasz go na użycie Środkó Przymusu
    Bezpośredniego. UStawo o ochronie osób i mienia daje pracownikowi ochrony
    (art. 36) prawo do ujęcia domniemanego sprawcy. Jesli uzasadnią polecenie
    przejścia względami koniecznosci, to mogą i siłą odmawiajacego wykonania
    poleceń człowieka zabrać.

    > o grzebaniu mi w torbie
    > nie wspominając, skoro nie mam niczego na sumieniu.

    Nawet jak ma na sumieniu, to nie mają prawa przeszukania. Mogą poprosić o
    okazanie wnętrza torby.

    > Dodatkowo, po
    > ewentualnej rewizji (ale tylko przez policję) zakończonej nieznalezieniem
    > niczego zarypanego ze sklepu, zażądałbym publicznych przeprosin za
    > nieuzasadnione podejrzenie o kradzież. A jak!

    Żądać możesz, ale nie liczyłbym na to, chyba, ze zdołasz dowieść, że to
    było celowe działanie pracownika ochrony.