  • Data: 2014-06-13 00:58:01
    Temat: Re: Co może ochroniarz w sklepie
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Adam Wysocki" <g...@s...invalid> napisał w wiadomości
    news:gof.psp.1402561875@news.chmurka.net...

    > A nie jest tak, że regulamin sklepu zabrania fotografowania i trzeba
    > się dostosować? Bo słyszałem że tak właśnie jest.

    Nie jest bo:
    1) Żeby sklep sobie mógł wprowadzić jakikolwiek zakaz, to musiałaby istnieć
    do tego delegacja ustawowa albo zgoda klienta. W ustawie tego nie ma, zaś o
    zgodzie klienta nie można mówić, bowiem nikt go o to nawet nie pyta.
    2) Ochrona ma prawo ujęcia na gorącym uczynku sparwcy przestępstwa,
    wykroczenia albo działania przeciwko osobie zagrażającej chronionemu
    mieniu. Przestępstwem ani wykroczeniem fotografowanienienjest, a pomijając
    kilka wyjątków w sklepie nieistotnych fotografowanie raczej przedmiotowi
    fotografowanemu nie zagraża. Można się jedynie czepić fotografowaniu z
    lampą błyskową jako zakłóceniu spokoju - jest to naciągane, ale to jedyny
    wyjątek.