  • Data: 2003-01-09 17:45:13
    Temat: Re: Co moze kanar ?
    Od: "Olo Kwasniak" <o...@p...wp.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Czy to się nie mieści w "opłacie dodatkowej"? W regulaminie warszawskiego
    > ZTM nie ma nic na ten temat, chyba, że jest to wspomniana w taryrikatorze
    > "opłata dodatkowa za spowodowanie zatrzymania lub zmiany trasy środka
    > transportowego bez uzasadnionej przyczyny".

    Tak, to jest właśnie ta opłata.

    > W tym wypadku to nie pasażer, a
    > kontroler jest bezpośrednim sprawcą takiej zmiany,

    Nie, sprawdzą jest pasażer. Kontroler jedynie zleca prowadzącemu
    zatrzymanie/zmianę trasy.

    > Mam rozumieć, że każdorazowo będąc zatrzymany bez
    > waznego biletu, w przypadku nie posiadania przy sobie dokumentów, będę
    > karany kwotą 380 zł (120 opłata dodatkowa, 260 kara za spowodowanie
    > zatrzymania lub zmiany trasy środka transportowego)?

    Oczywiście, że tak.

    > Rozumiem, że Policja
    > raczej nie będzie poszukiwała danego środka transportu celem sprawdzenia
    > mojej tożsamości i bez zmiany trasy lub zatrzymania się nie obejdzie.

    Może się obyc bez zmiany trasy, ale nie bez tej opłaty. Ja przeważnie
    sprawdzam bilety w trolejbusach, a jak wiadomo technicznie rzecz biorąc
    podjazd takowym pod komendę policji jest mocno utrudniony. Po prostu wzywam
    telefonicznie policję bądź straż miejską na najbliższą pętlę i tam oczekuję.
    Ale opłatę dodatkową (u nas 240zł) pasażer i tak uiszcza, gdyż częstokroć
    oczekiwanie na patrol trwa dobrych kilka (naście) minut po planowym
    odjeździe.

    pdr
    Olo