    From: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co mi za to grozi
    Date: Sun, 28 Mar 2004 21:32:09 +0200

    Użytkownik "Sin" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:000801c414e1$330b6b40$0801010a@sin...
    > Mam 16 lat co mi grozi za prowadzenia dzialanosci gospodarzej. Znaczy
    chodzi
    > o to ze ja udostepniam ludkom net a oni mi za to płaca. Spisalem z nimi
    > umowe i wyszczegolnilem ze nie mam z tego zadnych kozysci materialnych.

    Piszesz:
    udostepniam ludkom net a oni mi za to płaca

    a potem:
    nie mam z tego zadnych kozysci materialnych.

    Skoro placa, to masz korzysc. Pewnie miales na mysli to, ze placa tyle, ze
    akurat pokrywa to koszt dostepu do netu wynikajacy z Twojej umowy z
    dostawca...? To i tak jest korzysc - polega na tym, ze Ty nie placisz nic,
    choc zgodnie z umowa powinienes.

    Nie sadze, aby dostawca wyrazal zgode na amatorska i bezplatna (dla
    dostawcy) redystrybucje Twojego indywidualnego dostepu do sieci innym
    abonentom. Nie jest to legalne. Mowiac krotko, sprzedajesz innym cudza
    usluge, nie majac do tego prawa. Poczytaj kodeks cywilny oraz prawo
    telekomunikacyjne.

    Nie znam wszystkich okolicznosci, ale oprocz kary grozi Ci na pewno zwrot
    nieslusznie osiagnietych korzysci plus odszkodowanie dla uslugodawcy, ktore
    w tym wypadku wyniesc moze np. taka sama oplata x ilosc "ludkow, ktorym
    udostepniasz net" plus oczywiscie odsetki. O ile przy karze moga byc
    okolicznosci lagodzace, o tyle przy wyliczeniu strat uslugodawca nie bedzie
    mial zadnych sentymentow.

    --
    pozdrawiam:-) Marek