  • 1. Data: 2004-03-28 16:25:42
    Temat: Co mi za to grozi
    Od: m...@w...pl (Sin)

    Mam 16 lat co mi grozi za prowadzenia dzialanosci gospodarzej. Znaczy chodzi
    o to ze ja udostepniam ludkom net a oni mi za to płaca. Spisalem z nimi
    umowe i wyszczegolnilem ze nie mam z tego zadnych kozysci materialnych.

  • 2. Data: 2004-03-28 16:31:28
    Temat: Re: Co mi za to grozi
    Od: "Rafal 'Raf256' Maj" <s...@r...com>

    m...@w...pl news:000801c414e1$330b6b40$0801010a@sin

> [...]
    > chodzi o to ze ja udostepniam ludkom net a oni mi za to płaca.
    > Spisalem z nimi umowe i wyszczegolnilem ze nie mam z tego zadnych

    Za prowadzenie nic nie nie grozi :)

    Gdybys nie odporowadzal podatku to co innego.

    Najlepiej chyba zalozyc wspolnote / stwoarzyszenie niedochodowe?

    ~~~
    GG-1175498 ____| ]____,
    Rafal 'Raf256' Maj X-( * )
    Rafal(at)Raf256(dot)com ,"----------"

  • 3. Data: 2004-03-28 17:15:08
    Od: m...@w...pl (Sin)

    > Za prowadzenie nic nie nie grozi :)
    >
    > Gdybys nie odporowadzal podatku to co innego.
    >
    > Najlepiej chyba zalozyc wspolnote / stwoarzyszenie niedochodowe?

    Znaczy chyba odprowadzam podatek placac swoj rachunek za internet
    przynajmniej tak mi sie wydaje

  • 4. Data: 2004-03-28 18:44:57
    Od: "Josh" <j...@w...pl>

    Użytkownik "Sin" <m...@w...pl> napisał w wiadomości
> [...]
    > o to ze ja udostepniam ludkom net a oni mi za to płaca. Spisalem z nimi
    > umowe i wyszczegolnilem ze nie mam z tego zadnych kozysci materialnych.

    Grozi tylko to, ca wynika z umowy z Twoim dostawcą Netu.
    Jeśli Dostawca Netu w umowie z Tobą zastrzegł sobie, że bez jego PISEMNEJ
    zgody
    nie można odsprzedawać usługi to...słabo.

    Myślę, że oto Ci chodziło.
    JosH

  • 5. Data: 2004-03-28 18:48:10
    Od: m...@w...pl (Sin)

    > Grozi tylko to, ca wynika z umowy z Twoim dostawcą Netu.
    > Jeśli Dostawca Netu w umowie z Tobą zastrzegł sobie, że bez jego PISEMNEJ
    > zgody
    > nie można odsprzedawać usługi to...słabo.

    Dostawcą ma być TP.SA a usługa to DSL

  • 6. Data: 2004-03-28 18:49:42
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    Użytkownik "Sin" <m...@w...pl> napisał w wiadomości

    Źle Ci się wydaje. W rachunku płacisz vat od impulsów. Pozostaje parę
    innych podatków i podobnych należności. Ale do 17 roku życia nic Ci nie
    grozi w praktyce.

    Później, to już zaczyna się sprawa komplikować, bo możesz dostać kilka
    goli z różnych stron jednocześnie. Sama działalność bez rejestracji jest
    wykroczeniem. Ukrywanie dochodu, to wykroczenie lub przestępstwo skarbowe
    w zależności od tego, jaką kwotę Ci udowodnią - no i konieczność
    zapłacenia podatków. Po za tym ZUS się upomni o składki, a brak
    rejestracji to też wykroczenie.

    Co więcej, nie jestem pewien, czy sama TP SA się nie oburzy, bo nie wiem,
    czy czasem nie jest zabronione takie dzielenie łącza. Zajrzyj do umowy.

  • 7. Data: 2004-03-28 19:32:09
    Od: "Prefix" <prefix1WYTNIJ TO@o2.pl>

> [...]
    > o to ze ja udostepniam ludkom net a oni mi za to płaca. Spisalem z nimi
    > umowe i wyszczegolnilem ze nie mam z tego zadnych kozysci materialnych.

    Piszesz:
    udostepniam ludkom net a oni mi za to płaca

    a potem:
    nie mam z tego zadnych kozysci materialnych.

    Skoro placa, to masz korzysc. Pewnie miales na mysli to, ze placa tyle, ze
    akurat pokrywa to koszt dostepu do netu wynikajacy z Twojej umowy z
    dostawca...? To i tak jest korzysc - polega na tym, ze Ty nie placisz nic,
    choc zgodnie z umowa powinienes.

    Nie sadze, aby dostawca wyrazal zgode na amatorska i bezplatna (dla
    dostawcy) redystrybucje Twojego indywidualnego dostepu do sieci innym
    abonentom. Nie jest to legalne. Mowiac krotko, sprzedajesz innym cudza
    usluge, nie majac do tego prawa. Poczytaj kodeks cywilny oraz prawo
    telekomunikacyjne.

    Nie znam wszystkich okolicznosci, ale oprocz kary grozi Ci na pewno zwrot
    nieslusznie osiagnietych korzysci plus odszkodowanie dla uslugodawcy, ktore
    w tym wypadku wyniesc moze np. taka sama oplata x ilosc "ludkow, ktorym
    udostepniasz net" plus oczywiscie odsetki. O ile przy karze moga byc
    okolicznosci lagodzace, o tyle przy wyliczeniu strat uslugodawca nie bedzie
    mial zadnych sentymentow.

    --
    pozdrawiam:-) Marek

  • 8. Data: 2004-03-28 19:53:56
    Od: m...@w...pl (Sin)

> [...]
    > udostepniasz net" plus oczywiscie odsetki. O ile przy karze moga byc
    > okolicznosci lagodzace, o tyle przy wyliczeniu strat uslugodawca nie

    Ale sęk w tym że TP.SA zezwala udostępnianie łącza poza lokal.

  • 9. Data: 2004-03-28 22:37:36
    Od: "Mateusz Kuziora" <mateusz.kuziora@!!!!!acn.waw.pl>

    > Ale sęk w tym że TP.SA zezwala udostępnianie łącza poza lokal.

    a gdzie jest napisane że możesz pobierac za to opłaty?? jak bedziesz
    pobierał opłaty, to staniesz się ISP i wtedy będziesz musiał podpisac z TPSA
    umowę o współpracy między-operatorskiej...

  • 10. Data: 2004-03-29 00:16:16
    Od: Artur <a...@u...roznosci.net>

    ROTFL. A co to za umowa?
    Koledze sie chyba czasy pomylily. Gdyby mystery udostepnial siec na
    Neostradzie to OK - kary sa ewidentne, ale DSL to usluga, ktora
    pozbawiona jest takich zastrzezen.
    Co najwyzej mozna miec pretensje co do tego, ze nie zglosil sie jako
    operator do wiadomego urzedu, ale o 'umowach o wspolpracy
    miedzy-operatorskiej' to raczej bym wspominal na Twoim miejscu na grupie
    chomor-l a nie tutaj. :-D

    A.

    PS. Nie kompromituj sie juz takimi postami wiecej.