  • From: "Marcin Wasilewski" <j...@a...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Co jezeli nie wymienie dowodu osobistego ?
    Date: Mon, 20 Aug 2007 00:35:27 +0200

    Użytkownik "Wrak Tristana" <n...@s...pl> napisał w wiadomości
    news:faafl3$emr$2@news.onet.pl...

    > No jasne... Lepiej prowadzić rabunkową gospodarkę i wyrżnąć lasy do
    > zera....
    > A za 15 lat nie zostanie nic. Po to jest prowadzona gospodarka leśna, żeby
    > utrzymywać w miarę stały stan lasu dla przyszłych pokoleń.

    Nie mówię o lasach, mówię np. o brzozie przy domu, którą ktoś, kiedyś
    zasadził, a teraz np. sobie urosła i rozsadza schody, czy fundamenty.

    > Na własnym podwórku? Bredzisz... Wkopanie kabla na własnym podwórku nie
    > wymaga żadnych zezwoleń...

    Podstawę prawną podasz? Że każdy robi to bez zezwolenia to wiem, ale jak
    się kiedyś
    znajdzie sąsiad co Cię nie lubi to się zdziwisz. A co mi szkodzi - zacytuję:

    Pozwolenia ani zgłoszenia nie wymaga budowa:
    a.. altan i obiektów gospodarczych na działkach w rodzinnych ogrodach
    działkowych o powierzchni zabudowy do 25 m2 w miastach i do 35 m2 poza
    granicami miast oraz wysokości do 5 m przy dachach stromych i do 4 m przy
    dachach płaskich;
    b.. obiektów małej architektury poza miejscami publicznymi; (wymagane jest
    zgłoszenie w przypadku budowy obiektów małej architektury w miejscach
    publicznych).
    c.. ogrodzeń (wymagane jest zgłoszenie budowy ogrodzeń od strony dróg,
    ulic, placów, torów kolejowych i innych miejsc publicznych oraz ogrodzeń o
    wysokości powyżej 2,20 m )
    d.. obiektów przeznaczonych do czasowego użytkowania w trakcie realizacji
    robót budowlanych, położonych na terenie budowy, oraz ustawianie barakowozów
    używanych przy wykonywaniu robót budowlanych, badaniach geologicznych i
    pomiarach geodezyjnych;
    e.. tymczasowych obiektów budowlanych stanowiących wyłącznie eksponaty
    wystawowe, niepełniących jakichkolwiek funkcji użytkowych, usytuowanych na
    terenach przeznaczonych na ten cel;
    f.. znaków geodezyjnych, a także obiektów triangulacyjnych, poza obszarem
    parków narodowych i rezerwatów przyrody;
    g.. instalacji telekomunikacyjnych w obrębie budynków będących w
    użytkowaniu.
    W przypadku budowy przyłączy elektroenergetycznych, wodociągowych,
    kanalizacyjnych, gazowych, cieplnych i telekomunikacyjnych, inwestor ma
    prawo wyboru jednej z dwóch procedur:

    a.. budować na podstawie zgłoszenia (art. 29 ust. 1 pkt 20 w zw. z art. 30
    ust. 1 pkt 1a).
    Do zgłoszenia budowy przyłączy należy dodatkowo dołączyć projekt
    zagospodarowania działki lub terenu wraz z opisem technicznym instalacji,
    wykonany przez projektanta posiadającego odpowiednie uprawnienia budowlane
    b.. bez zgłoszenia (art. 29a).
    W przypadku budowy bez zgłoszenia inwestor zobowiązany jest do
    sporządzenia planu sytuacyjnego przyłącza na kopii aktualnej mapy
    zasadniczej lub mapy jednostkowej przyjętej do państwowego zasobu
    geodezyjnego i kartograficznego. Do planu tego będą miały zastosowanie
    odpowiednie przepisy Prawa geodezyjnego i kartograficznego, a do wykonywania
    przyłączy - w zależności od rodzaju przyłącza - Prawa energetycznego bądź
    ustawy o zbiorowym zaopatrzeniu w wodę i zbiorowym odprowadzaniu ścieków.