  • Data: 2008-11-22 10:54:56
    Temat: Re: Cło, VAT, przesylka z USA.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 Nov 2008, gargamel wrote:

    > wybacz, ale tam takich kretynów jak u nas co wymyślaja podatki zakręcone
    > bardziej niż baranie rogi to wysyłągą na głantanamo, a u nas do rządu:O(

    Nienienie.
    Zawsze przypominam, że Amerykanie zadbali aby do konstytucji zapisać
    prawo posiadania broni :P

    > a wiec uwierz że tam jest podatek obrotowy

    Chyba pomyliłeś osoby?

    > coś co jest bardzo uproszczonym i niskim odpowiednikiem
    > polskiego po******go i wysokiego VATu

    Nie, nie jest "odpowiednikiem" - poza tym, że stosuje się go
    na ogół rozdzielnie. Znaczy VAT albo obrotowy.
    Funkcjonuje inaczej.
    Dla porządku - polski ustawodawca umiał dopisać możliwość
    jednoczesnego podpadania transakcji pod podatek obrotowy
    jak i VAT (tak, dziś, teraz, w .pl).
    Do czasu wprowadzenia VAT w .pl też był podatek obrotowy.

    > bredzisz, stos to jest u nas:O(

    Wzajem z tym bredzeniem, nigdzie nie pisałem że u nas nie ma.
    Nieprawdą jest jakoby stosowali tylko jeden podatek - nie
    byłoby potrzebne np. owo sławne referendum :>

    pzdr, Gotfryd