  • Data: 2008-11-21 22:26:59
    Temat: Re: Cło, VAT, przesylka z USA.
    Od: "gargamel" <s...@d...na> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomek" <t...@o...pl> napisał:
    > Pewnie masz rację, z definicji podatki stanowe sa ustalane przez stanu
    > i z tego co pamiętam z lektury to w większości stanów te sales taxy są
    > jednocyfrowe.

    jednocyfrowy to mało powiedziane, ja nigdy nie spotkałem się z większym jak
    5%:O)

    > Natomiast tutaj masz linka do ustaw podatkowych:
    > http://www4.law.cornell.edu/uscode/26/
    > http://www.trygve.com/taxcode.html Czyli ma to ileś tysięcy stron, dla
    > porównania polskiego przedsiębiorce
    > obowiązuje
    > głównie updof, uptu, op, łącznie z 500 stroniczek, a i tak się roztyło
    > przez
    > ostatnie kilkanascie lat.

    hm... nie katuj linkami bo w życiu tego nie przeczytam:O)
    zresztą żeby coś przetłumaczyć nie wystarczy znajomość języka, tylko jeszcze
    musisz rozumieć o czym piszą, więc jak chcesz sie czegoś dowiedzieć, bo nie
    wiesz i nie rozumiesz to nic ci to nie da:O(
    zresztą nie ma co patrzeć na ilosć stron, a na sens treści, nawet do
    prostego "US pita" jest chyba 20stronicowa instrukcja, natomiast jego
    wypełnienie to pikuś, u nas nawet instrukcji do PITów w USach nie mają, a na
    temat jego wypełnienia same urzędniczki często rozkłądają ręce:O(

    ja powiem inaczej, jak się tego na własne oczy nie zobaczy to z pozycji tego
    gównianego komuszego zadupia trudno nawet uwierzyc że coś tak spi****ego u
    nas, gdzieś indziej jest proste, tanie i jeszcze tak świetnie działa, może
    lepiej podam jakiś przykład:

    tam comiesięczne podatki pracownik płąci automatycznie podczas wypłąty
    wynagrodzenia z banku (zresztą nawet wiesz ile i jakeigo podatku płacisz, bo
    masz to na druczku wyszczegulnione) więc nawet nie ma czegopś takiego jak
    włuczenie sie po ZUSach i USach, czy wypełnianie i wysyłanie jakichś
    papierów i jeszcze póżniejsze ich korygowanie w urtzędach w razie błędów, a
    u nas to chyba nie muszę ci tłumaczyc?:O(nie wspominajac ze nawet samo
    wyliczenie tych podatków do zapłącenia jest nielada sztuką i łatwo się
    rypnąć choćby dlatego ze sie przepis zmienił, albo bo stawka co miesiac jest
    inna)

    dodatkowo tam kwota brutto i netto są porównywalne, po wypłacie prawie nie
    zauważasz nawet że zapłaciłeś podatek, u nas naetto a brutto to jak niebo a
    ziemia, brutto to jakaś kosmiczna kwota a po zapłaceniu podatków zostaje ci
    jakas głodowa stawka:O(
    i to jakiś cud chyba że płąci się tak koszmarnie wysokie sumy a ani dróg,
    ani autostrad nie ma, poziom usług medycznych, prawniczych, i całej
    budrzetówki tragiczny:O(