  • Data: 2008-11-21 13:40:33
    Temat: Re: Cło, VAT, przesylka z USA.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 21 Nov 2008, gargamel wrote:

    > mylisz się, tam podatek wat jest, tylko się inaczej nazywa i ma inną
    > stawkę:O)
    >
    > tam zwie się to TAX

    ...czyli "podatek", tak? ;)

    > albo jeszcze inaczej

    ...nie no, podatek dość często ma w nazwie "podatek", tylko czasem
    nazywa się "opłata od psa" albo "składka zdrowotna" :)

    > a jego wysokość jest zależna od stanu

    Ale ten podatek o ile mi wiadomo *nie ma* konstrukcji "typu VAT".
    Mówisz, że firma która kupuje materiały do produkcji i sprzedaje
    swoją produkcję innej firmie *ten* podatek który masz na myśli
    rozlicza *od kwoty zakupu*? A na tym polega pic przy VAT: na deklaracji
    wykazuje się m.in. VAT naliczony.
    Mają tam cały stos podatków, różnych, zresztą i u nas VAT nie
    jest jedynym.
    Ale zastąpił inne rozwiązania, których resztki jeszcze występują
    w obrocie niegospodarczym - np. PCC (podatek obrotowy).
    A oni tam takie różności mają na co dzień :D

    > i u nich jak prezydent obiecuje obniżenie podatków to tak sie dzieje, a u nas
    > weź sie spytaj tuska jak obniżył podatki?:O(

    Jak na razie podatki obniżyły AFAIR SLD (PIT dla firm - "liniowy")
    i ostatnio PiS (pewnie "uprzedzająco" :>).
    Ale stawka VAT, jedna z najwyższych w .eu, blisko bezwzględnego
    maksimum (25% AFAIR) sama w sobie jest problemem.
    Irlandia wchodząc do .ue wywalczyła okres ochronny na stosowanie
    *podstawowej* stawki VAT 7% (tyle co u nas jest "ulgowa").

    No ale z czegoś trzeba dokładać do "wydatków sztywnych" - KRUS,
    wcześniejszych emerytur,...

    pzdr, Gotfryd