    From: Marcyś <m...@N...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Cisza nocna
    Date: Wed, 17 Jul 2002 17:17:49 +0200

    Użytkownik <m...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:727a.00001544.3d355168@newsgate.onet.pl...
    > Witam
    > Mam pytanie związane z tym, co w tytule. Mieszkam w 4-piętrowym
    budynku.
    > Proszę, uświadomcie mnie, czy poruszanie się po swoim mieszkaniu po godz.
    22-ej
> [...]
    trzeba
    > (hehe). Twierdzi, że z mężem dostają szału, jak chodzę nad ich głowami.(w
    tym
    > momencie piękny dzień poszedł z dymem). Kupiłam w związku z jej uwagą
    > cichobiegi. Nie uważam, żebym chodziła jak słoń (50 kg żywej wagi), nie
    jestem
    > tez typem złośliwca. Więc albo oni są nadwrażliwi, albo ze mną coś nie w
    > porządku. Czy kiedy upadnie mi np. nóż na podłogę po 22-ej, sąsiedzi mają
    prawo
    > wezwać policję??? Będę wdzięczna za uwagi. Jak to wygląda od strony

    Kodeks wykroczeń:
    Art. 51. § 1. Kto krzykiem, hałasem, alarmem lub innym wybrykiem zakłóca
    spokój,
    porządek publiczny, spoczynek nocny albo wywołuje zgorszenie w miejscu
    publicznym,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    § 2. Jeżeli czyn określony w § 1 ma charakter chuligański lub sprawca
    dopuszcza się go,
    będąc pod wpływem alkoholu,
    podlega karze aresztu, ograniczenia wolności albo grzywny.
    § 3. Podżeganie i pomocnictwo są karalne.

    Prawo penalizuje WYBRYKI zakłócające spoczynek nocny. Trudno nazwać
    wybrykiem chodzenie po mieszkaniu, upuszczenie noża lub inne czynności,
    które normalnie wykonuje się wieczorem w domu.
    Tak więc uwagi takich upierdliwych sąsiadów spokojnie możesz olać,
    a jeśli oni będą usiłowali zwracać Ci uwagę po godz. 22.00 i w tym celu
    np. dzwonić nocą do Twoich drzwi, spowoduj interwencję policji wobec nich.