  • Data: 2006-09-06 12:48:30
    Temat: Re: Ciaza maloletniej
    Od: stern <s...@0...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebcio napisał(a):

    > Nie dyskutuję na temat napięć czy zamieszek na linii Romowie-reszta
    > Polaków. W tym kraju prawo obowiązuje wszystkich po równo i dopóki nie
    > uwzględnia wyjątków, dopóty tych wyjątków nie ma.

    tak oczywiście,
    nie ma tez pojęcia "społecznej szkodliwości czynu", prawda?
    no może jest, ale takie jakieś bzdurne.
    prawniczym problemem tego kraju jest zapominanie o ratio legis, zarówno
    pojedyńczych norm, jak i całych gałęzi.
    Człek szczęśliwy, że znalazł przepis śpieszy go zastosować.

    > Dura lex sed lex - łagodzenie tej zasady z tytułu ryzyka napięć
    > społecznych niszczy porządek prawny i obowiązujące zasady, gdyż skłania
    > innych do tworzenia podobnych roszczeń. Kultura w dużej mierze jest
    > czynnikiem kształtującym ewolucję uregulowań prawnych, jednakże nie może
    > wpływać na stosowanie prawa w danym momencie obowiązującego.

    kultura nie może wpływać? hmmm, prawo pozytywne w czystej postaci.
    Zaiste ciekawa teoria. Coś w stylu znajdywania paragrafów na każdego

    > Forum to miejsce publicznych wystąpień, czym niewątpliwie usenet
    > jest. Natomiast "usenet" jako pojęcie, nie występuje w języku polskim.
    > Jeśli więc oczekujemy ortograficznej poprawności języka polskiego na tej
    > grupie, oczekujmy także poprawności leksykalnej.

    Mój drogi interlokutorze.

    Mój SJP mówi: usenet [wym. jusnet] <<część Internetu pozwalająca na
    dyskusję wszystkich użytkowników za pośrednictwem grup dyskusyjnych>>

    forum
    1. <<miejsce publicznych wystąpień>>
    2. <<spotkanie poświęcone omawianiu spraw z określonej dziedziny; też:
    grupa ludzi biorących udział w takim spotkaniu>>
    3. <<stowarzyszenie skupiające organizacje, państwa lub osoby na zasadzie
    dużej autonomii organizacyjnej i odrębności poglądów>>
    4. <<plac w miastach starożytnego Rzymu, na którym odbywały się zebrania
    ludowe, targi, sądy>>
    5. <<w dawnej Polsce: sąd właściwy dla rozstrzygania danej sprawy>>

    jeśli już chcesz dbać o coś związanego z językiem, upewnij się, że masz
    rację.

    > Nawiasem mówiąc, czepianie się słówek jest wyrazem braku rzeczowych
    > argumentów.

    tak, zapewne.
    Jak to było z tą poprawnością leksykalną? ;)

    --
    http://bdp.e-wro.com GG: 4494911