    From: Mario <m...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.pregierz,pl.soc.prawo
    Subject: Re: [CROSS-POST] Sprzedawcę "legalnego" softu
    Date: Thu, 24 Mar 2011 17:52:04 +0100

    W dniu 2011-03-22 09:02, Andrzej Ława pisze:

    > Nieprawda. Zapisy niezgodne z prawem są od początku nieważne.
    >
    > Sąd angażuje się w sprawę dopiero, jak obie strony się "aktywnie" nie
    > zgadzają, co jest niezgodne z prawem.

    Jeśli strony zwierają umowę to raczej zakładają, że jest ona ważna i się
    z niej wywiązują. Wróć do postu Message-ID:
    <ilvhd5$3md$2@speranza.aioe.org> w którym m4rkiz stwierdził, że sąd nie
    uznał legalności zapisu. Co to za argument? Że klient nie musie się
    stosować do umowy bo jak na razie sąd nie orzekł, że jest zgodna z
    prawem? W takim razie prawie nigdy nie trzeba się stosować do wszelkich
    zapisów w umowach poza tymi które były rozstrzygnięte przez sąd.
    Nie pisałem czy umowa jest legalna i od którego momentu. Pisałem o
    domyślnym założeniu tej legalności w momencie zawierania umowy. Jeśli
    sąd orzeknie nielegalność to oczywiście cofa to skutki umowy.
    A poza tym trochę absurdalne jest twierdzenie, że nie mogą być zapisy
    umowy licencyjnej ważniejsze od polskiego prawa jeśli sąd nie stwierdził
    że jest taka sprzeczność.

    MD