    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    <5fccca6b$0$551$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fcd0ffc$0$537$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fce543a$0$508$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fcf6ae8$0$526$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fcfae68$0$505$65785112@news.neostrada.pl>
    <X...@1...0.0.1>
    <5fd0ab33$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    Date: 09 Dec 2020 12:59:52 GMT

    Użytkownik J.F. j...@p...onet.pl ...

    > Naprawde grozny wirus moglby usmiercic 8 czy 18 mln.
    > Wiec sam rozumiesz, ze 400 tys to srednio grozny, a 70 tys ...
    > malo grozny :-)

    To tylko zalezy jak na to spojrzec.
    Pamietaj ze te 70tys to efekt tego ze pol roku połowa luda siedzi w
    domu, unikajac spotkan etc... Albo udaje ze to robi...
    Gdyby było inaczej to pewnie wynik byłby tez odpowiednio wyzszy.
    Ale gdyby to był o 18mln to nie mowilibyśmy o groznym wirusie tylko o
    grożbie zagłady ludzkosci...

    > Tylko ... znow podaja ponad 500 zmarlych dziennie, gdyby tak bylo
    > przez 300 dni, to mielibysmy 150 tys, a nie 70.
    > Choc znow - czesc z nich i tak by umarla w tym roku.

    Ci co maja umrzec to umieraja.
    Przeciez nie mowimy o 70 tysiacach zgonów tylko o 470 tysiacach z czego
    te 70 to zgony nadmiarowe...

    > Aczkolwiek ... patrzac na ilosc chorych teraz i w marcu ... jakos
    > dziwnie nieproporcjonane te liczby.

    A pamietasz co było w marcu?
    Nadgorliwa reakcja a wirusa jeszcze stosunkowo mało w spoleczenstwie.

    > Albo mielismy przez wiele miesiecy duzo zgonow na Covid
    > niewykrytych, albo teraz mamy olbrzymia smiertelnosc.

    Oczywiście ze teraz...
    Ty patrzysz na te liczby czy tylko udajesz?

    > Ewentualnie - mamy duza smiertelnosc, ale nie tylko z powodu
    > zaraznia covidem - chocby to, ze karetka stala pod szpitalem i nie
    > dojechala do zawalu serca.

    Zapewne rowniez.
    Ale w ocenie działań słuzby zdrowia i rzadzacych nie ma to zadnego
    znaczenia czy ktos umarł na zawał dlatego ze nie dojechała karetka czy
    na covid bo nie dostał odpowiednio szybko tlenu w szpitalu.

    > Doszly nam statystyczne badania z Pomorza - 19% zdrowych ma
    > przeciwciala na wirusa, czyli sie zetknelo, czy nawet
    > przechorowali - bezobjawowo.
    > Ciekawe - podobna srednia w calym kraju, czy Pomorze bylo bardziej
    > narazone przez ruch turystyczny.

    Nie znam tych badan.
    W Poznaniu robili przesiewowe i ZTCP wyszło im 2%.
    Mozesz dac linka?

    > Wczoraj cos uslyszalem, a dzis juz dementi
    > https://www.money.pl/gospodarka/gdzie-sie-podzial-mi
    lion-szczepione
    > k-dworczyk-zdradzil-ze-dostaniemy-polowe-zamowienia-
    658429939023737
    > 6a.html
    >
    > W pierwszej partii Pfizer dostarczy 1 mln szczepionek, starczy na
    > 500 tys ludzi.
    >
    > O nastepnych partiach nie slychac, wiec nie ma co prognozowac.
    > Czy rzad slusznie robi, ze chce zaszczepic 500 tys ludzi, aby dac
    > im dwie dawki ... wydaje mi sie, ze zle, nalezaloby liczyc na
    > kolejne dostawy, a nie trzymac latwo psujaca sie szczepionke.
    > Ale jakby kolejna partia nie dotarla ...

    Ona jest łatwo psujaca sie?
    Z tego co słyszałem to wymaga po prostu przechowywania w odpowiedniej
    temperaturze, wiec nie przesadzajmy - to nie jest jakas kosmiczna
    technologia potrzebna.

    > Za to pojawia sie inna liczba - 230 tys szczepien tygodniowo.
    > Ale to tylko 115 tys ludzi, wiec po roku bedzie raptem 5.5 mln
    > osob zaszczepionych.
    >
    > Tylko, ze ilosc punktow rosnie.
    >
    > A tu pierwsze powiklania
    > https://www.o2.pl/informacje/kontrowersje-wokol-szcz
    epionki-spowodo
    > wala-powazne-powiklania-6584309081225952a

    U czterech wolontariuszy doszło do porażenia Bella. Jak podkreślają
    kontrolerzy Agencji ds. Żywności i Leków, nic nie wskazuje na to, by
    opisane objawy pojawiła się jako powikłanie po szczepionce. Zaapelowali
    jednak do lekarzy i samego producenta, by bacznie obserwowali to
    niepokojące zjawisko. Wszystkie osoby, u których wystąpiło porażenie
    już wyzdrowiały i mają się dobrze.

    Nawet jeżeli to rzeczywiście było po szczepionce (nie znam tego
    zjawiska wiec nie bede sie wypowiadał co do prawdopodobinestwa) to
    kwestia tego ze to chwilowe jest uspokajajaca.

    Zreszta, zanim my zaczniemy szczepic to bedziemy mieli miliony testerów
    w innych krajach ktorzy beda mieli szczepienie za soba.

    > Zaraz zaraz ... druga polowa to juz listopad ?
    > To jak pogodzic 500 dziennie z 500 tygodniowo ?

    Kto pisze ze 500 tygodniowo?

    > https://covid19.who.int/region/euro/country/pl
    > tygodniowo zmarlych na Covid od tygodnia "5 October":
    > 368, 552, 827, 1280, 2005, 2409, 3243, 3458, 3115

    > Ale co to za roznica ?
    > Bo ja bym napisal, ze miedzy 2300 a 1200 (ilosc "normalna") to
    > jest 1100 roznicy - czyli praktycznie podwojenie ilosci zgonow.

    Przykładowo
    1100 srednio + 500 covid = 1600. A masz 2300. Wiec w tym tygodniu
    gdzies zgineło 700 zgonów dziennie.

    > 3458/tydzien to prawie 500 dziennie, wiec w miare pasuje do tych
    > 700.

    Kurwa, JF, ja cie czytac ze zrozumieniem nie bede uczył...
    Jezeli masz 2300 zgonów dziennie, z czego 500 to covid.
    A wczesniej miałes 1100 dziennie.
    I te liczby ci pasuja to ja juz nie mam siły ci tłumaczyc.

    > Oczywiscie wiemy, ze sluzba zdrowia nie calkiem prawidlowo
    > pracuje, ale dodaj, ze czesc covidowcow moglo umrzec bez diagnozy

    no oczywiście ze mogło.... Bez diagnozy, bez leczenie...

    > No wlasnie ... czy nie za dobrze te liczby pasuja ... moze nie
    > wszyskie zgony wprowadzono na czas do systemu ?

    W ogole nie pasuja...

    > A z kolei miedzy 500 a 1100 ... tez spora roznica, która
    > wypadaloby zrzucic na "inne czynniki"/nieprawidlowa sluzbe
    > zdrowia.

    Ogarnij sie, przeczytaj jeszcze raz i jak zrozumiesz to pogadamy o
    liczbach...

    > [...]
    >
    > Zalezy co kogo interesuje :-) Dla mnie ciekawe.
    >
    > Owszem, ilosci takie, ze lepiej niech policjanci pomagaja medykom
    > niz walcza z piratami drogowymi - bedzie wiekszy zysk :-)

    No przeciez pomagaja!
    https://katowice.wyborcza.pl/katowice/7,35063,265638
    12,policjanci-
    wpadli-do-szpitala-efekt-poszarpany-lekarz-i-zamknie
    ta.html

    ;-)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Tylko niekiedy szczęście bywa darem, najczęściej trzeba o nie walczyć."