  • Data: 2020-11-30 12:44:03
    Temat: Re: COVID podejrzany o zakażenie traktowany jak zakażony
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2020-11-30 o 12:32, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Liwiusz"  napisał w wiadomości grup
    pl...
    > W dniu 2020-11-30 o 09:28, A. Filip pisze:
    > [...]
    >
    > Chyba by zniknal. Po prostu nie mialby sie na kogo przenosic, i
    > przezylyby same odporne osobniki.

    Pomijając już to, że nie da się wszystkich ludzi zamknąć na 3 miesiące w
    domu tak, aby nikt nikomu wirusa nie przekazał, to nawet zakładając taką
    fikcję (utopię), to co najwyżej cofnęlibyśmy się do etapu z początku
    marca 2020, kiedy nie było u nas ani jednego zakażenia - w końcu
    pojawiłby się z zewnątrz pacjent zero, i cały koronazajob zacząłby się
    od nowa.

    > Ale:
    > -nie da sie wszystkich zamknac w domach na 3 miesiace, sporo osob musi
    > pracowac.
    > Ciekawe, czy daloby sie 2 tygodnie,
    >
    > -nie zyjemy na wyspie, izolacja sie skonczy, wirus sie przywlecze  ...

    > chyba ... zeby tak wszystkich na granicach testowac.
    > Ha, ha - w polskich warunkach, gdy miliony jada na zagraniczny urlop, a
    > tysiace pracuja za granica i codziennie przekraczaja  ...

    Czytałem jak sobie poradzono z wirusem w niektórych krajach azjatyckich.
    Było to możliwe przy połączeniu dużych barier geograficznych (np. wyspa
    Tajwan) z niemożliwymi na skalę europejską ograniczeniu wolności
    (zamykanie w całych miastach ludzi w domach). W naszej europejskiej
    cywilizacji nie mamy innego wyjścia, jak po prostu pandemię przejść. Nie
    można ludziom zabraniać żyć i pracować, powinno się co najwyżej
    umożliwiać grupom zagrożonym (emeryci, chorzy na choroby
    współistniejące) otrzymywanie wszelkiej pomocy, która umożliwi im jak
    najrzadsze wychodzenie z domu, ale na zasadach chrześcijańskiej pomocy,
    a nie komunistycznego zamordyzmu. Jednocześnie zdrowi i młodzi powinni
    jak najwięcej eksponować się na wirusa, aby zdobyć odporność stadną
    (dygresja: jeśli odporności stadnej nie ma, to tym bardziej jesteśmy w
    czarnej dupie, bo wówczas szczepionka też nie będzie działać, wówczas
    tym bardziej nie ma sensu zamykanie ludzi w domach, bo wówczas nie mamy
    nawet na co w nich czekać).

    --
    Liwiusz