eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoCBA - a jednak jest cos na rzeczy :-) "Akcja CBA to nie prowokacja, tylko podżeganie do przestępstwa" › Re: CBA - a jednak jest cos na rzeczy :-) "Akcja CBA to nie prowokacja, tylko podżeganie do przestępstwa"
    From: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: CBA - a jednak jest cos na rzeczy :-) "Akcja CBA to nie prowokacja,
    tylko podżeganie do przestępstwa"
    Date: Thu, 12 Jul 2007 22:14:05 +0200

    Użytkownik "Michał" <n...@n...com> napisał w wiadomości
    news:f75vul$mte$1@news.ds.pg.gda.pl...

    > Wręcz przeciwnie. Sądzę, że dobrze przewiduje przyszły bieg wydarzeń i
    > wyjasnienie. Jeśliby były jakiekolwiek dowody przeciwko Lepperowi to
    > najprawdopodobniej widowiskowo by był zatrzymany. Jeśli tego nie zrobiono
    > to przewidywać można, że dowodów nie ma. I zapewne już się nie pojawią,
    > bo zapewne największa teraz nadzieją jest Piotr R., który moze obciążyć
    > Leppera.

    No ale to cokolwiek nie na temat. Gdyby przeciwko Lepperowi były dowody
    popełnienia przestępstwa, to wówczas nie potrzebne by były prowokacje.
    Prowokację stosuje się wówczas, gdy mamy wysokie prawdopodobieństwo, ale
    nie mamy dowodów.

    > Jak się można by było domyśleć zarzuty nie zostały i nie zostaną szybko
    > przedstawione, by nie dać wglądu w akta i możliwości obrony. Więc po co,
    > do nurwy kędzy, jest ten cyrk? Najpierw dymisja i szum medialny z
    > podejrzeniami a dopiero potem próba formułowania zarzutów? Jedyną
    > odpowiedzą są względy polityczne.

    A tutaj się trudno nie zgodzić. Osobiście nie należę do zwolenników
    Leppera, tym nie mniej moim zdaniem CBA popełniło błąd. I to nie z tego
    powodu, że im nie wyszła ta operacja (bo przyczyn może być wiele i
    niekoniecznie muszą być winni goście z CBA, a co więcej fiasko tej operacji
    niekoniecznie musi być dowodem niewinności).

    Uważam, że skoro operacja się nie udała, to nie należało forsować
    realizacji "za wszelką cenę", tylko odpuścić i już. Zmontować drugą. Faceci
    od łapówki (ci z CBA) by się zwinęli. 3 mln. zł wpłacono by ponownie na
    konto i pewnie nikt by się o tym nie dowiedział, poza kilkoma osobami. I
    to - na mój stan wiedzy o sprawie - uważam za błąd.

    > Jak tak dalej pójdzie to spełnią się wcześniejsze zapowiedzi Leppera i
    > jego skarga _wreszcie_ będzie miała podstawy i zostanie przyjęta przez
    > trybunał w Strasburgu.

    Coś w to nie wierzę, ale zobaczymy.