eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoC+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odległość - prośba o opinie › Re: C+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odległość - prośba o opinie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.gazeta.pl!newsfeed.pionier.net.pl!news-2.dfn.de!ne
    ws.dfn.de!storethat.news.telefonica.de!telefonica.de!weretis.net!feeder1.news.w
    eretis.net!zen.net.uk!dedekind.zen.co.uk!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.
    neostrada.pl!atlantis.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl!not-for-mail
    From: "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: C+ aneks telefoniczny, a rezygnacja z umowy na odległość - prośba o
    opinie
    Date: Mon, 30 Nov 2009 23:52:05 +0100
    Organization: TP - http://www.tp.pl/
    Lines: 171
    Message-ID: <hf1ifa$ns5$1@atlantis.news.neostrada.pl>
    References: <he471d$mst$1@nemesis.news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 80.51.186.11
    X-Trace: atlantis.news.neostrada.pl 1259621675 24453 80.51.186.11 (30 Nov 2009
    22:54:35 GMT)
    X-Complaints-To: u...@n...neostrada.pl
    NNTP-Posting-Date: Mon, 30 Nov 2009 22:54:35 +0000 (UTC)
    X-Priority: 3
    X-MSMail-Priority: Normal
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5843
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.5579
    X-RFC2646: Format=Flowed; Response
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.soc.prawo:618058
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Grzegorz M" <nie_dziala@nie_dziala.pl> napisał w wiadomości
    news:he471d$mst$1@nemesis.news.neostrada.pl...
    > Witam,
    >
    > Chciałem rozwiązać umowę z C+ (z końcem stycznie 2010), ale w rozmowie
    > telefonicznej zostałem przekonany do pozostania i zgodziłem się na
    > przedłużenie umowy z C+. Aneks obowiązuje od 1 lutego 2010 do 28.2011.
    > Byłem przekonany, że jest to traktowane tak samo jak podpisanie umowy
    > przez
    > telefon tj. bedę miał 10 dni na rezygnację z tego zobowiązania.
    > Aneks dotyczy innej oferty tzn. są inne warunki niż wcześniejsza umowa.
    >
    > Czy konsultanci C+ mają rację i nie przysługuje mi prawo do rezygnacji w
    > ciągu 10 dni?
    >

    Zgodnie z odpowiedzią Rzecznika Praw Konsumenta mam 10 dni od daty
    dostarczenia mi wersji wydrukowanej (są wyjątki, o tym w cytowanej
    odpowiedzi). W piątek otrzymałem email z C+ z odpowiedzią na reklamację, że
    rozpatrują moją rezygnację. W sumie to mogli by odrzucić - mógłbym ich
    jeszcze pomęczyć :)

    Pracownik biura Rzecznika Praw Konsumenta odpisał (cytat):






    W nawiązaniu do Pana e-maila wyjaśniam:



    Zgodnie z art. 56 ustawy z dnia 16 lipca 2004 r. Prawo telekomunikacyjne

    Art. 56. (93) 1. Świadczenie usług telekomunikacyjnych odbywa się na
    podstawie umowy o świadczenie usług telekomunikacyjnych.

    93) Art. 56 zmieniony przez art. 1 pkt 16 ustawy z dnia 24 kwietnia 2009 r.
    (Dz.U.09.85.716) zmieniającej nin. ustawę z dniem 6 lipca 2009 r.

    2. Z zastrzeżeniem ust. 5, umowę o świadczenie publicznie dostępnych usług
    telekomunikacyjnych, w tym o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci
    telekomunikacyjnej, zawiera się w formie pisemnej.

    2. Umowę o świadczenie usług telekomunikacyjnych zawiera się w formie
    pisemnej. Wymóg formy pisemnej nie dotyczy umowy o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych zawieranej przez dokonanie czynności faktycznych
    obejmujących w szczególności umowy o świadczenie usług telefonicznych za
    pomocą aparatu publicznego lub przez wybranie numeru dostępu do sieci
    dostawcy usług.

    3. Umowa, o której mowa w ust. 2, powinna określać w szczególności:

    3. Umowa o świadczenie publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych, z
    zastrzeżeniem ust. 5, powinna określać w szczególności:

    1) nazwę strony umowy, w tym nazwę (firmę), adres i siedzibę dostawcy
    usług;

    2) świadczone usługi, dane o ich jakości, w tym o czasie oczekiwania na
    przyłączenie do sieci lub terminie rozpoczęcia świadczenia usług
    telekomunikacyjnych;

    2) rodzaj świadczonych usług;

    3) zakres obsługi serwisowej;

    3) termin oczekiwania na przyłączenie do sieci lub termin rozpoczęcia
    świadczenia usług;

    4) dane szczegółowe dotyczące cen, w tym pakietów cenowych oraz sposoby
    uzyskania informacji o aktualnym cenniku;

    4) okres, na jaki została zawarta umowa;

    5) czas trwania umowy oraz warunki przedłużenia i rozwiązania umowy;

    5) pakiet taryfowy, jeżeli na świadczone usługi obowiązują różne pakiety
    taryfowe;

    6) wysokość kar umownych w przypadku niewykonania lub nienależytego
    wykonania usługi telekomunikacyjnej;

    6) sposób składania zamówień na pakiety taryfowe oraz dodatkowe opcje
    usługi;

    7) tryb postępowania reklamacyjnego;

    7) okres rozliczeniowy;

    8) informację o możliwości rozwiązania sporu w drodze mediacji lub
    poddania go pod rozstrzygnięcie sądu polubownego.

    8) tryb i warunki dokonywania zmian umowy oraz warunki jej przedłużenia;

    9) zakres świadczonych publicznie dostępnych usług telekomunikacyjnych,
    ze wskazaniem elementów składających się na opłatę abonamentową;

    10) dane dotyczące jakości usług;

    11) zakres obsługi serwisowej;

    12) sposób i termin rozwiązania umowy;

    13) zakres odpowiedzialności z tytułu niewykonania lub nienależytego
    wykonania umowy, wysokość odszkodowania oraz zasady i terminy jego wypłaty;

    14) zasady, tryb i terminy składania oraz rozpatrywania reklamacji;

    15) informację o polubownych sposobach rozwiązywania sporów;

    16) sposób uzyskania informacji o aktualnym cenniku usług oraz kosztach
    usług serwisowych.

    4. Umowa o zapewnienie przyłączenia do publicznej sieci telekomunikacyjnej
    poza elementami, o których mowa w ust. 3, powinna określać numer
    przydzielony abonentowi, a w przypadku przyłączenia do publicznej
    stacjonarnej sieci telefonicznej także adres zakończenia sieci.

    5. Przepisu ust. 2 nie stosuje się do umów o świadczenie usług
    telekomunikacyjnych zawieranych poprzez dokonanie czynności faktycznych
    obejmujących w szczególności umowy o świadczenie usług telefonicznych za
    pomocą aparatu publicznego lub przez wybranie numeru dostępu do sieci
    dostawcy usług.

    5. Dane, o których mowa w ust. 3 pkt 9-16, na podstawie wyraźnego
    postanowienia umowy, mogą być zawarte w regulaminie świadczenia publicznie
    dostępnych usług telekomunikacyjnych.

    6. Dostawca usług może umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy, o których
    mowa w ust. 3 pkt 2, 4-7 i 9 za pomocą środków porozumiewania się na
    odległość, w szczególności telefonicznie. W takim przypadku dostawca usług
    obowiązany jest utrwalić oświadczenie abonenta złożone w powyższy sposób i
    przechowywać je przez okres 12 miesięcy. Jednocześnie dostawca usług
    obowiązany jest do potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o
    zmianie warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian, w
    formie pisemnej, w terminie 14 dni od dnia jego złożenia. Abonentowi
    przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy, bez
    podania przyczyn, poprzez złożenie stosownego oświadczenia w formie pisemnej
    w terminie 10 dni od dnia otrzymania pisemnego potwierdzenia. Do zachowania
    tego terminu wystarczy wysłanie oświadczenia przed jego upływem.

    7. Abonentowi nie przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków
    umowy, o którym mowa w ust. 6, jeżeli dostawca usług, za zgodą abonenta,
    rozpoczął świadczenie usług zgodnie ze zmienionymi warunkami umowy.

    8. W razie braku potwierdzenia abonentowi faktu złożenia oświadczenia o
    zmianie warunków umowy oraz jego zakresu i terminu wprowadzenia zmian, o
    których mowa w ust. 6, termin, w którym abonent może odstąpić od dokonanej
    zmiany warunków umowy, wynosi trzy miesiące i liczy się od dnia złożenia
    oświadczenia o zmianie warunków umowy. Jeżeli jednak abonent po rozpoczęciu
    biegu tego terminu otrzyma potwierdzenie, termin ulega skróceniu do 10 dni
    od dnia otrzymania tego potwierdzenia.

    9. Do zmiany warunków umowy w trybie, o którym mowa w ust. 6, nie stosuje
    się art. 60a.



    Proszę zwrócić uwagę na ust. 6, 7 i 8 powyższego przepisu. Dostawca usług
    może umożliwić abonentowi zmianę warunków umowy w zakresie wskazanym powyżej
    w postaci telefonicznej. Abonentowi na warunkach wskazanych powyżej
    przysługuje prawo odstąpienia od dokonanej zmiany warunków umowy. Tylko w
    warunkach ustępu 7 dojdzie do wyłączenia prawa odstąpienia od dokonanej
    zmiany warunków umowy.




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1