  • Data: 2006-01-09 22:07:43
    Temat: Re: Bramki w metrze i art.54KW
    Od: Dredd<...@...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Doprawdy?
    > Więc to nie przepisy w sklepie stanowią o tym, że nie wolno przechodzić obok
    > kas?

    Przepisy, przepisy.
    Takie a nie inne uregulowanie ruchu w hipermarkecie jest pochodną np. prawa
    własności jakie przysługuje właścicielowi sklepu i towaru, czy innego prawa
    rzeczowego związanego ze sklepem czy towarem.
    Ale zawsze są sytuacje wyjątkowe. I w takich sytuacjach należy wyjątkowo się
    zachowywać. To także zresztą wynika z przepisów (stan wyższej konieczności,
    obrona konieczna, dozwolona samopomoc, że tylko niektóre przykładowe
    instytucje znane prawu wymienie i tp.) I do tego właśnie nawiązywała moja
    wypowiedź że nie o takie - wyjątkowe - sytuacje w przepisie chodzi.

    > A argumenty, jakie padają z drugiej strony są takie, że to
    > klienci (czyli ja, czyli ktoś tam) jesteśmy warchołami, egoistami, chamami i
    > Bóg wie jeszcze czym, bo buntujemy się przeciw absurdowi i brakowi zdrowego
    > rozsądku.

    A moim zdaniem egoiści warchoły chamy i Bóg wie kto jeszcze bywają zarówno
    wśród ochroniarzy jak i klientów.

    > A skąd właściwie to założenie, że "bez istotnego powodu"?

    A stąd że np. inicjatorka dyskusji, Renata, np. po prostu przeciska się przez
    kołowrotek bramiki metra pod prąd, bo tak według niej jest szybciej, a poza tym
    jest szczupła. Robi to, mimo że do prawidłowego wyjścia wcale nie jedzie się dwa
    dni wołami.

    Dla mnie to jest właśnie przykład braku kultury bez istotnego powodu.
    Natomiast gdyby przez tę samą bramkę przeciskała się w celu udzielenia pomocy
    osobie w niebezpieczeństwie czy choćby po to żeby prozaicznie zdążyć z dzieckiem
    do WC sam bym był za tym by jej w tym pomóc.

    -> http://usenet.pomocprawna.info