  • Data: 2012-05-19 07:55:30
    Temat: Re: Brak zapłaty za kolejny miesiąc zlecenia
    Od: " dudek" <l...@N...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > On Fri, 18 May 2012, dudek wrote:
    > Moment, moment.
    > Na poczatek chyba powinienes przeczytac jakis opis o odstapieniu
    > i wypowiedzeniu, wybacz jesli bezpodstawnie podejrzewam że
    > wrzucasz oba pojęcia do jednego worka, nawet jesli nie to może
    > się komu przyda - losowo z gugla:

    OK. Mowa o wypowiedzeniu z ważnej przyczyny.

    > Przeczytaj wyrok (chyba z apelacja był), dotyczacy prawa do
    > zastrzeżenia okresu wypowiedzenia *również* dla "ważnych powodów".
    > Żebys czasem nie wtopił na ww. "zerwaniu" poprzez niewykonywanie
    > w czasie objetym okresem wypowiedzenia, bo mi wychodzi że
    > w tej wersji zleceniodawca może sprawę wygrać.

    W umowie w ogóle nie ma mowy o wypowiedzeniu. W części mówiącej
    o rozwiązaniu umowy jest zapis o okresie wypowiedzenia:

    1 Strony są uprawnione do rozwiązania niniejszej umowy z zachowaniem
    trzymiesięcznego okresu wypowiedzenia - przez okres trzymiesięczny strony
    rozumieją minimum 63 dni robocze realizacji zlecenia. W skład okresu
    wypowiedzenia nie wlicza się okresu, w którym Zleceniobiorca faktycznie nie
    realizował przedmiotu zlecenia bez względu na przyczyny oraz uzasadnienie
    braku realizacji zlecenia (w tym zwolnienia lekarskie, czas wolny przeznaczony
    na wypoczynek lub przerwę w realizacji zlecenia - z zastrzeżeniem iż
    wypowiedzenie umowy może nastąpić dopiero po pierwszych sześciu miesiącach
    realizacji zlecenia. 10 Wypowiedzenie pod rygorem nieważności powinno być w
    formie pisemnej - złożone ze skutkiem na koniec danego miesiąca
    kalendarzowego.

    2 W przypadku gdy rozwiązanie umowy przez Zleceniobiorcę nastąpi bez
    zachowania wypowiedzenia - Wykonawca będzie zobowiązany do zapłaty
    Zleceniodawcy kary umownej [...]

    > Wypowiedzenie tak, ale zakończenie swiadczenia po zakończeniu
    > okresu wypowiedzenia.
    > Na pytanie, czy w razie braku zastrzeżenia w umowie okres
    > ten następuje "niezwłocznie" po wypowiedzeniu :> odpowiedzi
    > nie znam, wydawałoby się że tak, ale...

    Tak "na rozum": 3 miesiące wypowiedzenia. Zleceniodawca nie płaci.
    Czas i miejsce realizacji umowy uniemożliwia mi podjęcie innej pracy.
    Za co mam żyć w tym czasie?