  • Data: 2012-05-19 01:35:32
    Temat: Re: Brak zapłaty za kolejny miesiąc zlecenia
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 18 May 2012, dudek wrote:

    > Np.:
    >
    > "W przypadku odstąpienia od Umowy z przyczyn zależnych od Wykonawcy,
    > Zamawiający może naliczyć karę umowną [...]"
    >
    > Czyli ogólnikowo "z przyczyn zależnych od Wykonawcy". Albo:
    >
    > "W przypadku gdy rozwiązanie umowy przez Zleceniobiorcę nastąpi bez
    > zachowania wypowiedzenia - Wykonawca będzie zobowiązany do zapłaty
    > Zleceniodawcy kary umownej [...]"

    Moment, moment.
    Na poczatek chyba powinienes przeczytac jakis opis o odstapieniu
    i wypowiedzeniu, wybacz jesli bezpodstawnie podejrzewam że
    wrzucasz oba pojęcia do jednego worka, nawet jesli nie to może
    się komu przyda - losowo z gugla:

    http://polskieprawo.blox.pl/2011/05/Rozwniazanie-wyp
    owiedzenie-i-odstapienie.html
    http://www.dolceta.eu/polska/Mod6/Wypowiedzenie-i-od
    stapienie-od,86.html

    Czyli jesli spowodujesz *ODSTAPIENIE*, to masz karę, i jakos mnie
    to nie dziwi: zamawiajacy został z ręka w nocniku, bo nie zabrałes
    się za wykonywanie, a tu klienci się niecierpliwia: Ty nie robisz,
    zleceniodawca się wkurzył i nie będzie płacił, więc umowa NIE
    DZIAŁA (to jest "odstapienie", strony z umowy rezygnuja, de iure
    lub de facto). Na mój gust powinno to być "odszkodowanie za
    niepodjęcie umowy", ale nie będę wnikał (skoro umowa nie działa,
    to ten zapis powinien stanowić odrębna umowę żeby działał, czyż nie?)
    Idziemy dalej.
    Jak "rozwiazesz bez wypowiedzenia", co potocznie nazywane jest
    "zrywaniem umowy", czyli pewnego pięknego dnia zostawiasz
    zamawiajacego z ręka w nocniku bo wziałes i nie przyszedłes,
    a on tu na jutro pozamawiał kolejnych realizatorów, to
    masz karę.
    I też mnie to mało dziwi.
    A przypadek rozwiazania *za wypowiedzeniem* nie jest przytoczonymi
    cytatami objęty.
    Zgadza się czy nie?

    > Ale to już nie ma znaczenia. Brak zapłaty w terminie jest właśnie
    > "ważnym powodem". Mogę rozwiązać umowę.

    Przeczytaj wyrok (chyba z apelacja był), dotyczacy prawa do
    zastrzeżenia okresu wypowiedzenia *również* dla "ważnych powodów".
    Żebys czasem nie wtopił na ww. "zerwaniu" poprzez niewykonywanie
    w czasie objetym okresem wypowiedzenia, bo mi wychodzi że
    w tej wersji zleceniodawca może sprawę wygrać.
    Wypowiedzenie tak, ale zakończenie swiadczenia po zakończeniu
    okresu wypowiedzenia.
    Na pytanie, czy w razie braku zastrzeżenia w umowie okres
    ten następuje "niezwłocznie" po wypowiedzeniu :> odpowiedzi
    nie znam, wydawałoby się że tak, ale...

    pzdr, Gotfryd