    From: Artur Golanski <A...@w...net.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Brak Karty Parkingowej
    Date: Wed, 26 May 2004 20:39:55 +0200
    Sender: a...@p...onet.pl@pa174.olsztyn.cvx.ppp.tpnet.pl

    "chairon" <c...@i...SKASUJ-TO.pl> napisał:

    >a więc typowego miejsca przeznaczonego dla osoby niepełnosprawnej.
    Ono jest przeznaczone uprawnionej osoby i należy ten fakt
    udokumentować (uprawnienia).

    >Wydawało mi się, że w tym wypadku Karta Parkingowa jest jedynym dokumentem
    >do tego uprawniającym.
    Na pewno jest takim dokumentem, ale w mojej ocenie nie jedynym
    ponieważ ustawa wyraźnie podaje o mozliwości "nie stosowania się do
    niektórych znaków zakazu" (a te określa rozp. B-1, B-3, B-3a, B-4,
    B-10, B-35, B-37, B-38 i B-39) wymaga się umieszczenia karty.
    Trudno powiedzieć, ze zajmując wyznaczone miejsce do parkowania "nie
    stosujesz się" do znaku i do tego zakazu, którym nie jest.

    >Byłem dziś w PFRONie i wystawili mi zaświadczenie o
    >następującej treści:
    IMHO wystarczające do potwierdzenia zajmowania miejsc parkingowych

    >W/w posiada zgodnie z orzeczeniem uprawnienia wynikające z art. 8 ust. 1
    >ustawy z dnia 20.06.1997 prawo o ruchu drogowym
    A tu się nie zgodzę, gdyż ww ustawowe uprawnienia posiada wyłącznie
    posiadacz karty, a NIE zaświadczenia (w ustawie jest to jasno podane i
    określone gdzie karta ma być zostawiona)

    Artur Golański