    From: "p47" <p...@b...wp.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: "Bóg jest oszołomem"
    Date: Thu, 19 Feb 2009 20:47:55 +0100

    Użytkownik "Wojciech Malinowski" <v...@w...pl> napisał w wiadomości
    news:gnkb4a$a8q$1@inews.gazeta.pl...

    > Niekoniecznie.
    >
    > Twórca wątku może być wyznawcą religii, której bóg jest oszołomem.
    > Zabranianie noszenia takiej koszulki może być przez niego uznane za
    > obrazę jego uczuć religijnych (jak zabronienie katolikom noszenia
    > krzyżyka na szyi).

    OIDW nie ma takiej religii. Ale aby pocwiczyc szare komórki uznajmy ze taki
    jest faktyczny stan. Mimo to nie mógłby on w ten sposób manifestowac swojego
    kultu, bo obraża to, jak wykazałem, uczucia religijne innych. A to jest
    zakazane przez prawo.

    > Mieszanie religii z prawem jest z góry skazane na porażkę.

    Religia jest istotnym elementem zycia społecznego. Prawo zas reguluje reguły
    współzycia. Musi zatem odnosic się tez do religii.

    p47