  • Data: 2009-02-19 23:43:46
    Temat: Re: "Bóg jest oszołomem"
    Od: JarmirD <r...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora

    p47 wrote:

    > Mimo to nie mógłby on w ten sposób manifestowac swojego
    > kultu, bo obraża to, jak wykazałem, uczucia religijne innych. A to jest
    > zakazane przez prawo.

    Czyli sprzeczność sama w sobie. Ale idąc tym tropem katolicy nie mają prawa
    manifestować swoich wierzeń, bo krzyż obraża uczucia religijne Żydów. Ci z
    kolei w ogóle muszą się pochować bo przecież samo ich istnienie stanowi
    dowód na to, że są wszystkiemu winni. Muzułmanie z kolei powinni wszystkich
    wymordować za uparte trwanie w "niewierności". KAŻDA religia monoteistyczna
    obraża uczucia religijne wyznawców innej religii monoteistycznej. To kto ma
    w takim razie prawo po swojej stronie: liczebniejsi a może "starsi"? Może
    wręcz przeciwnie - młodsza religia ma rację bo przecież miała okazję
    skorzystać z doświadczeń i błędów starszej?

    Pomijam już wątpliwy fakt istnienia takiego tworu jak "uczucia religijne"
    (może co najwyżej istnieć "światopogląd religijny"), to nie da się
    obrazić "czegoś" lecz co najwyżej "kogoś". To druga sprzeczność. Cały ten
    zapis o "obrażaniu" i tzw. "uczuciach religijnych" jest "logiczny inaczej"
    i służy tylko i wyłącznie kneblowaniu nieprawomyślnych.

    JaromirD