    From: Dariusz <d...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Biorcy vs. Dawcy w Internecie Re: Skanowanie portów
    Date: Mon, 04 Feb 2002 12:08:30 +0100

    MaXxX wrote:

    > Dnia Mon, 04 Feb 2002 01:39:04 +0100, Dariusz (d...@p...onet.pl) pisze
    > na pl.soc.prawo:

    > Tu "zezwoleniem" będzie fakt na jakim koncie były te dane: na ANONIMOWYM.
    Dokladnie.
    Musisz to najpierw udowodnic.

    > Analogicznie do Twojego przykładu z fabryką - jeżeli wlezę pomimo tabliczki
    > "wstęp wzbroniony", to jestem przestępcą. Ale jeżeli ta tabliczka spadnie, to
    > mogą mnie najwyżej poprosić (!) o opuszczenie terenu.
    Oczywiscie ze nie.
    Gdy znajdziesz sie na terenie fabrycznym to ochrona moze podjac znacznie
    skuteczniejsze srodki, wlacznie z uzyciem broni.

    > Hmm, to powinienem zaskarżyć TPSA o zrobienie ze mnie przestępcy. Bądź co
    > bądź, podłączyli mnie do przewodu...

    Tylko wtedy zostaniesz przestepca, gdy wykorzystasz to podlaczenie TPSA
    do internetu, do
    uzyskiwania informacji, ktora nie byla przeznaczona dla ciebie.

    > No suuuper - w takim razie do moich danych osobowych należy numer autobusu
    > którym codziennie jeżdżę na uczelnię, natomiast rysopis nie, bo jest sporo
    > osób podobnych do mnie.
    Poczytaj archiwum bo znow dziecinniejesz.

    > IP pozwala najwyżej na zidentyfikowanie miejsca fizycznego pobytu danej
    > maszyny - a i to nie zawsze, gdyż przy dynamicznie przydzielanych IP nie
    > zawsze jest logowane, kto i o której godzinie miał dane IP.
    > Więc nawet jak namierzą moje IP i zlokalizują moje mieszkanie, to nadal nie
    > wiadomo, kto siedział przy komputerze - ja, moja dziewczyna, moja matka czy
    > ojciec, a może kot?
    Raz jeszcze.
    Zostalo udowodnione i wykazane ze IP pozwala na zidentyfikowanie osoby,
    jej numeru telefonicznego, adresu.
    Materialy na ten temat zostaly opublikowane przez grupe Echelon.
    Mozesz ich zapytac jak to potrafia zrobic i ile to kosztuje.
    Ale maja narzedzia i to robia.

    > Nie nie. Jeżeli się SKUTECZNIE obroni, to sprawa ulegnie ODDALENIU.
    Ale to sa jedynie twoje dywagacje.
    Sedzia jest niezalezny i zawsze moze cie skazac.

    > To jest grupa o prawie, więc chyba nie jest tu wielką tajemnicą, że w sprawie
    > o "usiłowanie przestępstwa" udowodnienie "braku zamiaru popełnienia
    > przestępstwa" kończy sprawę?
    Nie mozna udowodnic brak zamiaru, moze jedynie usilowac ze zamiar byl
    malo prawdopodobny.
    Prawo to nie psychologia i nikt nie bedzie grzebal w twoim mozgu i
    pamieci, ani stosowal przesluchania pod hipnoza, czy z uzyciem
    wykrywacza klamstw, aby odczytac zapis twoich zamiarow z przeszlosci.

    > Popatrz sobie lepiej, na jakiego FTPa on wszedł... Na swojego własnego. Więc
    > raczej ma takie readme, jakie sam napisał. Mądralo.
    To niech sciagnie swoj readme file i przeczyta.

    > Chyba się mylisz.
    Sam sie mylisz.

    > Czy jest skanowaniem taki ciąg poleceń:
    > $ ftp jakiśhost
    > $ links jakiśhost
    > $ smbclient -L host -U "" -N
    Raz jeszcze.
    Skanowanie portow jest oceniane z pozycji skanowanego serwera.
    Jezeli porty serwera sa skanowane to sa skanowane.

    > Ja: Dzień dobry, czy to stomatolog?
    > #1: Nie, pomyłka.
    > Ja: A to przepraszam.
    >
    > Ja: Dzień dobry, czy to stomatolog?
    > #2: Nie, pomyłka.
    > Ja: A to przepraszam.
    >
    > Ja: Dzień dobry, czy to stomatolog?
    > #3: Nie, pomyłka.
    > Ja: A to przepraszam.
    >
    > Ja: Dzień dobry, czy to stomatolog?
    > #4: Nie, pomyłka.
    > Ja: A to przepraszam.
    >
    > Ja: Dzień dobry, czy to stomatolog?
    > #5: Tak, dzień dobry, tu gabinet doktora Mengele.
    >
    > Kto mi zabroni i czego, przepraszam???

    Dobrze sie czujesz ?

    > A coś się tak na tego biednego Napstera uwziął?? Co chwila Napster to, Napster
    > tamto... ??

    To Napster tak dzialal, ze traktowal cudze komputery jako swoje zasoby.

    > Na przykład mój host, podłączony do Internetu, nie jest całkiem prywatny.
    > Mam na nim katalog /cośtam/ftp/public oraz /cośtam/ftp/home.
    > Katalog .../home jest moim katalogiem prywatnym i do niego mam dostęp (z
    > zewnątrz również) tylko i wyłącznie ja - podczas gdy .../public jest
    > katalogiem publicznym, z dostępem dla gości anonimowych.
    I co z tego .
    Czy z tego wynika ze utraciles nad nim swoja kontrole i prawa wlasnosci
    ?

    > Ten katalog jest PUBLICZNY - a więc NIE PRYWATNY. Znajduje się u mnie w domu.
    > Popatrz, jaka rewelacja! :)
    A czymze jest katalog, kto go zalozyl, kto nim administruje, kto
    sprawuje nad nim piecze ?
    Jest nadal prywatny z dostepem publicznym.
    Ale wlasnosc i prawa administratora nie zostaly scedowane na kogokolwiek
    innego poza wlascicielem.

    > Chodziło nie o dane, które możnaby panu Kowalskiemu wykraść, lecz dane, które
    > pan Kowalski sam udostępnia. Jan Kowalski, podłączony do SDI, tylko wtedy
    > postawi serwer WWW czy FTP, gdy będzie chciał coś zaoferować światu. Inaczej
    > nie postawi serwera.
    Ale to jest jedynie twoja prywatna opinia.

    > Niszczy, uszkadza, usuwa lub zmienia - a tu była mowa o DODAWANIU. Do tego nie
    > udaremnia i nie utrudnia, lecz właśnie umożliwia.
    > Znajdź inny paragraf...
    Tutaj: "zmienia zapis istotnej informacji"
    podszywajac sie pod wlasciciela strony/serwera www, bez stosownego
    upowaznienia.

    > Słyszałeś o takim zawodzie: "ankieter" ?
    A czy slyszales ze ankieter najpierw pyta o zgode a potem zadaje pytania
    ?

    > No popatrz. Dotychczas myślałem, że zasada zachowania sumarycznego przepływu
    > danych się sprawdza - a tu, patrz, zaprzeczenie!
    Co za bzdury wypisujesz o jakims sumarycznym przeplywie danych.
    W strukturze drzewiastej dane sa pobierane z punktow wezlowych az do
    ostatnich galazek.
    Przeplyw w wezle jest najwiekszy, w galazkach najmniejszy.
    Czy nie slyszales o czyms takim jak topologia sieci ?

    > Jeżeli host A wysyła do hosta B informacje, to A jest dawcą, a B biorcą. Tak
    > często jak B będzie biorcą, tak często jakieś hosty C, D, E, F... będą
    > dawcami. Przelicz sobie, czego będzie więcej: czynności dawania czy brania.
    Bledny przyklad.
    To nie host A wysyla, lecz host B pobiera informacje.
    W twoim przypadku to dawca nerki sam ja oddaje do banku tkanek, bez
    zapotrzebowania ze strony biorcy.

    > To powiedz kto administruje tš grupš, pl.soc.prawo.
    Jest co najmniej kilka osob, ale nie bede ich reklamowal.

    > To wejdź na dowolną stronę WWW i sprawdź, czy jest publiczna.
    Zadna strona nie jest z definicji publiczna.
    To jedynie jej autor umozliwil wielu osobom dostep do niej.
    Ale jej status moze w kazdej chwili ulec zmianie, gdyz jej autor nie
    traci uprawnien
    roota i w kazdej chwili moze ograniczyc dostep do niej lub ja
    zmodyfikowac, skasowac.
    Jest tak publiczna jak reklama na ulicy.
    Jest , jest , jest a potem znika i pojawia sie nastepna reklama.

    > Bo u lekarza liczy się, kim jesteś, żeby kasa chorych mogła się rozliczyć.
    > W internecie do anonimowych usług przysługuje anonimowy dostęp. Kropka.

    Nie ma i nigdy nie bylo w internecie anonimowych uslug.
    Serwer rejestruje uzytkownika korzystajacego z uslugi.

    To jest kolejny mit powtarzany w internecie, ktory nie znalazl zadnego
    potwierdzenia.
    Takim samym mitem ze uznanie ze mozna przeprowadzic anonimowo rozmowe
    telefoniczna.
    Nie anonimowo, gdyz zarejestrowany zostaje numer aparatu
    dzwoniacego,godzina, dlugosc rozmowy.

    Zatem koniec i kropka.
    Chyba ostatnio znow czytales do poduszki
    Wielka Ksiege Mitow Internetu

    i stad ta mitomania o anarchizmie, niezaleznosci, anonimowosci
    internetu.
    Ja doprawdy nie wiem, skad sie to bierze.

    Czy naprawde tak trudno ci rozumiec, ze kazdy komputer dokonuje operacji
    milion razy szybciej niz ty
    i ma dosyc czasu , aby zapisac i zarchiwizowac twoje operacje.
    I jest mu obojetne czy sie laczysz z Afruyki, Azji czy Japonii.
    Taka jest struktura internetu, topologia sieci, aby siec byla bezpieczna
    i podatna na monitorowanie.
    I do tego sluzy m.in. struktura i system nadawania adresow IP i nazw
    domenowych, ktory ma charakter piramidy
    i umozliwia kontrole ruchu kazdego w internecie , o kazdej porze, w
    kazdej chwili i w kazdym miejscu.

    Tylko dzieki takiej strukturze internet moze sie rozwijac i byc
    uzyteczny.
    Jacek