  • Date: Sat, 21 Jun 2008 02:22:30 +0200
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bezprawny dostęp do dokumentów sądowych

    p...@7...pl pisze:

    > 1) Czy takie dokumenty podlegają jakiejś ochronie? (Myślę, że tak,
    > tylko nie wiem czego szukać)

    O ile sprawa nie była utajniona - to generalnie nie ma żadnej ochrony.
    Aczkolwiek sąd może się nie zgodzić na zrobienie kopii (zezwala tylko na
    sam wgląd) w przypadku np. badania psychiatrycznego w aktach.

    > 2) Czy jak zaniosę pismo do prokuratury z prośbą o wyjaśnienie, skąd
    > były pryncypał wszedł w posiadanie tych dokumentów, to prokurator
    > podejmie jakieś kroki?

    Owszem. Zruga Cię za zawracanie mu głowy ;->

    > 3) Czy istnieje coś takiego jak "wyłudzenie" dokumentów ( informacji )
    > dla niego nie przeznaczonych?

    ROTFL

    > 4) Czy moja była żona miała prawo mu bez mej zgody udostępnić takie
    > dokumenty do skserowania?

    Nie jest ubezwłasnowolniona? Nie jesteś jej opiekunem prawnym? To
    oczywiście, że mogła.

    Inna sprawa, że te dokumenty raczej nie mają związku ze sprawą, więc
    równie dobrze mógłby przedstawić zaświadczenie proboszcza, że na msze
    nie uczęszczasz ;->