    Date: Thu, 27 Sep 2012 08:54:18 +0200
    From: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Bezprawie polskie

    W dniu 27.09.2012 08:13, Andrzej Lawa pisze:

    > Na scyzoryki nie, ale chirurdzy zdaje się muszą być ubezpieczeni na
    > wypadek złego dźgnięcia.

    No właśnie. Chirurdzy, a nie skalpele ;-)

    > Masz rację. Wydaje ci się.

    To może uściślijmy co Kolega rozumie pod pojęciem "namierzyć" ?

    > Ależ skąd! Jeśli, pożal się boże, kierowca zostawił go niewłaściwie
    > zabezpieczony, to może się np. stoczyć i zajechać komuś drogę.

    I będzie to wina pojazdu, a nie kierowcy ? :-) To może w takiej sytuacji
    odszkodowanie powinien wypłacić producent samochodu ? ;-) Poza tym
    napisałem "stojący na parkingu", a nie staczający się z górki.

    > Bingo.

    > Owszem. A maksymalizacja zysku polega na tym, żeby utrzymywać w miarę
    > umiarkowane ceny (OC u nas jest stosunkowo tanie) i jednocześnie nie
    > dokładać do interesu. A ze statystyk im wychodzi, że pojazdy z większymi
    > silnikami powodują większe zagrożenie.

    > Załóż własną firmę ubezpieczeniową i tak obliczaj stawki. W czym problem?

    Tu oczywiście ma Kolega rację. Ubezpieczyciel ma prawo brać pod uwagę
    nawet kolor dywaników. Staram się tylko zrozumieć tę nieszczęsną
    pojemność silnika. Jakby tu chodziło o moc silnika, to nie mam więcej
    pytań. To rozumowanie jakby z początków XIX wieku, gdzie moc silnika w
    zasadzie szła w parze z pojemnością skokową.

    > A ja, gdzie bym nie wypełniał on-line, to zawsze pada pytanie o rodzaj
    > paliwa.

    Ale czy z ten rodzaj paliwa miał wpływ na wysokość składki ? Nie upieram
    się. Fakt, że w ubezpieczeniach OC w ostatnich latach sporo się zmieniło.

    > Na cały rok? Do podwiezienia kogoś raz do roku?
    >
    > I przeczytaj co napisałem - ty chciałbyś, żebyś musiał ZANIM zawieziesz
    > kogoś na ostry dyżur szybko znaleźć agenta ubezpieczeniowego? I to
    > pieszo? MYŚL!!

    Tzn. ma Kolega na myśli taką sytuację, że w ogóle nie jeździ żadnym
    samochodem przez cały rok i raz w roku chce podwieźć chorego do szpitala
    jego samochodem ? W takiej sytuacji pojęcie "niedzielny kierowca" to
    mało powiedziane :-) Bardzo duże ryzyko spowodowania wypadku = stawka
    podstawowa + 300% ;-) Obawiam się, że na ostry dyżur mogłoby trafić
    więcej poszkodowanych.
    Nie ma Kolega szukać agenta ubezpieczeniowego na poczekaniu. Prosta
    zasada: jeśli chcesz kogokolwiek gdziekolwiek podwozić, to masz mieć
    ważne uprawnienia. Z drugiej strony co będzie, jak się okaże, że
    samochód osoby podwożonej do szpitala nie będzie miał ważnego OC ?!
    Będzie Kolega biegał i szukał agenta ubezpieczeniowego ? Czy w stanie
    wyższej konieczności (o ile taka sytuacja ma miejsce) będzie miał w
    głębokim poważaniu wszystkie papierki i zawiezie umierającego pod
    szpital z piskiem opon ?!

    > Za PJ nie musisz płacić abonamentu.

    A dlaczego muszę płacić roczny "abonament" od samochodu, który 364 dni
    stał na parkingu i pojechałem nim tylko raz.

    > [ciach]

    > Twój pomysł jest idiotyczny.

    Możliwe, ale umówmy się, że to jest tylko Kolegi zdanie :-)

    Pozdrawiam
    Grzegorz