  • Data: 2006-07-19 12:51:30
    Temat: Re: Bandytyzm nagradzany w świetle prawa
    Od: "Piotr \"Gerard\" Machej" <g...@g...com> szukaj wiadomości tego autora

    szerszen napisał(a):
    > lawiruje na granicy prawa aby bylo taniej, to musi sie
    > liczyc z konsekwencjami

    Czyli uważasz, że każda umowa ustna to lawirowanie na granicy prawa?
    W zasadzie zakładasz, że jak ktoś nie podpisuje umowy, to oszukuje.
    Więc czemu ustawodawca nie wymusza formy pisemnej? Czemu forma
    ustna jest jak najbardziej dopuszczalna?
    Dlaczego uważasz, że jeśli zawrę (zgodnie z prawem) ustną umowę
    najmu, to mam później być zagrożony wywaleniem na ulicę bez
    żadnego uzasadnienia?

    > przyklad bardzo dobry, a jak znajde taki samochod, ktory stoi na
    > kapciach jest brudny, to tez moge sobie go tak zajac i uzywac?

    Zostańmy może przy mieszkaniach, co? Samochodów i mieszkań jednak
    dotyczą inne przepisy (nie masz przepisów o ochronie osób wsiadających
    do Twojego samochodu, prawda?).

    > poza tym mieszkania z rozwalonymi drzwiami ne stoja,

    Naprawdę? Widziałem takich całkiem sporo.

    > a jak ktos mial wypadk i lezy pol roku w szpitalu to co,
    > gdzie ma sie podadziac jak taki cwaniak ukradl mu mieszkanie?

    Zdaję sobie sprawę, że są sytuacje, w których taki przepis może
    być bardzo krzywdzący dla właściciela. Ale są też sytuacje,
    kiedy brak tego przepisu może być bardzo krzywdzący dla lokatora,
    i to próbuję Ci uświadomić.

    > albo byl za granica na kontrakcie i wlasnie wraca, zreszta jakie to ma
    > znaczenie, ktos jest wlascicielem tego mieszkania, zaplacil za nie
    > podatek, oplaca komorne, a przyjdzie taka wsza i mu ukradnie i jeszcze w
    > swietle prawa nie mozna go z niego wywalic

    Tak naprawdę to ilu lokatorów jest właścicielami swoich mieszkań?
    Mieszkania spółdzielcze, komunalne, zakładowe, społeczno-czynszowe...
    Chciałbyś, żeby właściciele tych mieszkań mogli bez problemu
    wywalić wszystkich lokatorów, gdy tylko najdzie ich ochota?

    Pozdrawiam,
    Gerard