  • Data: 2008-02-25 18:54:39
    Temat: Re: Allegro: Sprzedawca nie chce przyjąć zwrotu towaru
    Od: Liwiusz <l...@w...poczta.onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Samotnik napisał(a):

    > 10 dni od wydania rzeczy. Teraz trzeba by się zastanowić, kiedy następuje
    > wydanie. W KC jest o ile pamiętam napisane, że w razie wątpliwości uważa
    > się, że wydanie nastąpiło, gdy sprzedawca powierzył rzecz przewoźnikowi.
    > Więc może masz rację, ale to wybitnie niekorzystny przepis przy
    > terminowości Poczty Polskiej :)

    I jeszcze jeden cytat:
    "Jednym z istotniejszych zapisów omawianej ustawy jest możliwość
    odstąpienia od umowy zawartej na odległość - bez podania przyczyn - w
    terminie dziesięciu dni od wydania rzeczy. Federacja Konsumentów
    interpretuje "wydanie", jako "dzień odbioru rzeczy przez klienta".
    Jednak dopiero praktyka sądowa wykaże, czy ta prokonsumencka
    interpretacja się przyjmie."

    Tak więc twierdzenie, termin liczy się od dnia wysłania jest mocno
    naciągane, nie jest poparte żadnym orzeczeniem sądu i w dodatku jest
    mocno wątpliwe, czy sąd faktycznie takie orzeczenie mógłby wydać. Moim
    zdaniem nie, należy przyznać rację poglądowi, że wydanie = odebranie
    przez klienta. Nie stoi to w sprzeczności z definicją wydania z kc, ta
    bowiem obowiązuje jedynie "w razie wątpliwości".

    --
    Pozdrawiam!
    Liwiusz