    From: Jacek Osiecki <j...@c...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: Albo emeryturka, albo praca - nareszcie :)
    Date: Mon, 21 Sep 2009 20:12:42 +0000 (UTC)

    Dnia Sun, 20 Sep 2009 03:15:01 +0200, Andrzej Lawa napisał(a):
    > Tak, ale są to wiedza i umiejętności bardzo specjalistyczne.
    > Na które, po proponowanych uproszczeniach, zwyczajnie nie będzie
    > zapotrzebowania.

    Owszem, na doradców podatkowych się nie przekwalifikują bo nie będą
    potrzebni ;) Ale bez problemu mogą wykonywać większość czynności biurowych -
    przy których czasami trzeba conieco pomyśleć.

    > A teraz odpowiedz mi na takie podchwytliwe pytanie: kto by miał te
    > reformy wprowadzać, hmm? ;-> Czy czasem nie ci sami ludzie, których
    > chcesz wywalić na bruk? ;)

    No raczej nie oni tylko tacy co są nieco wyżej ;)

    > Można tylko powoli pracować bez zbyt mocnego walenia w spróchniałe
    > fundamenty, bo się wszystko zawali.

    I tak się zawali..

    > I nie na naszej planecie.

    Jakoś z powodzeniem już było stosowane na naszej planecie ;)

    > Ano właśnie. Tylko jakaś menda musiała wymyślić rolnictwo. A potem
    > poszła lawina...

    A mogliśmy sobie spokojnie latać z tymi dzidami, co jakiś czas szwagra
    zjadał jakiś niedźwiedź... ot sielanka :)

    > I chcesz do tego wracać?

    A teraz co jest? Wiele osób nadal pracuje mimo przekroczenia wieku
    emerytalnego - nie tylko z powodów finansowych...

    > Problem jest nieco rozdmuchiwany przez media. Problemy zdarzają się w
    > pojedynczych przypadkach, a na prawdę źle jest w przypadku tych, którzy
    > zostali swego czasu wydymani na ubezpieczeniach przez prywatnych
    > przedsiębiorców, jak np. moja ś.p. babcia od strony mamy.

    Masz na myśli jakieś ubezpieczenia typu III filar?

    > Co proponujesz? Odkrycie eliksiru młodości? ;)
    >
    > Bo proponowany tutaj przez wielu ludzi ciągły rozrost populacji to
    > kompletny idiotyzm.

    Teraz by był potrzebny rozrost, a potem stabilizacja. To, że gdzieś tam w
    Afryce się mnożą na potęgę nie ma znaczenia...

    > Niekoniecznie. Powoli, drobnymi kroczkami może się uda wydostać bagna.

    Jakoś tego nie widzę - im dłużej się stoi w tym bagnie, tym głębiej się nogi
    zapadają.

    Pozdrawiam,
    --
    Jacek Osiecki j...@c...pl GG:3828944