  • Data: 2006-12-11 10:58:51
    Temat: Re: Akt malzenski a wlasnosc
    Od: Herbi <z...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 11 gru o godzinie 11:50, na pl.soc.prawo, Marek.Karas napisał(a):

    > Witam,
    >
    > Mam pytanie odnosnie do wlasnosci gruntu, ktory zostal zakupiony przed
    > zawarciem aktu malzenskiego. Czy po zawarciu aktu malzenstwa [..]

    Marek - powiem krótko - nie pie...l
    Co ma bzykanie się do prawa własności???
    Akt małżeński, na który się powołujesz to nic innego jak dymanko pospolicie
    zwane.
    [cite]
    AKT MAŁŻEŃSKI JEST OBOWIĄZKIEM

    1 Kor 7,3-5:
    Mąż niech oddaje powinność żonie, podobnie też żona mężowi. Żona nie
    rozporządza własnym ciałem, lecz jej mąż; podobnie też i mąż nie
    rozporządza własnym ciałem, ale żona. Nie unikajcie jedno drugiego, chyba
    że na pewien czas, za obopólną zgodą, by oddać się modlitwie; potem znów
    wróćcie do siebie, aby -- wskutek niewstrzemięźliwości waszej -- nie kusił
    was szatan.
    [/cite]

    [cite]
    Nikt nie mówi, że tylko i wyłącznie akt małżeński ma na celu prokreację.
    Akt małżeński posiada podwójny wymiar: jednoczący i prokreacyjny. Jednak
    nie zawsze prokreacja zachodzi, gdyż taka jest fizjologia człowieka. Chodzi
    opełną akceptację drugiej osoby - w tym przypadku kobiety i jej płodności.
    [/cite]

    Jeszcze chcesz podyskutować nt. "aktu małżeńskiego"?
    To sio - na pl.soc.religia

    --
    Herbi
    11-12-2006 11:58:48