  • Data: 2008-02-28 13:33:18
    Temat: Re: Adwokat chce mnie oskalpować - czy słusznie ??
    Od: "Kristofuros" <K...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Kristofuros @kki.pl>" <gkri<wytnij> napisał w wiadomości
    news:fq4e8t$a52$1@atlantis.news.tpi.pl...
    > Witam
    > Jest sobie sprawa o zachowek
    > Kwota wnioskowana na początek była 5 mln - od tej kwoty był składany pozew
    > o zachowek
    > Powodowie: ja i moich 2 braci
    > Pozwani: 2 rodzeństwa z poprzedniego małżeństwa ojca
    > W toku postępowania była sporządzona wycena przez rzeczoznawcę
    > wycena opiewała na znacznie mniejszą kwotę czyli 378tys,
    > w tym przypadku kwota o zachowek była by liczona od kwoty 189tys
    >
    > W związku z nieadekwatną do zachodu wartością spadku obie strony dogadały
    > się
> [...]

    No to może jeszcze dodam do pieca:

    Adwokat zawierając ze mną umowę ustną na wynik
    (% od tego co osiągnie), którego nie osiągnął złamał paragraf
    Kodeksu Etyki Adwokackiej
    § 50
    3. Niedopuszczalne jest zawieranie przez adwokata umowy z klientem,
    która przewidywałaby obowiązek zapłaty honorarium za prowadzenie
    sprawy uzależnionej wyłącznie od ostatecznego wyniku sprawy.
    Adwokat może zawrzeć umowę przewidującą dodatkowe honorarium
    za pozytywny wynik sprawy.

    Jakie to ma odniesienie do mojego przypadku ??

    Pozdrawiam
    Krzysztof