  • Data: 2008-02-28 13:52:45
    Temat: Re: Adwokat chce mnie oskalpować - czy słusznie ??
    Od: "Kristofuros" <K...@b...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <p...@g...com> napisał w wiadomości
    news:989768ab-5457-4253-9d5a-0e60324fa4d9@h25g2000hs
    f.googlegroups.com...
    O wysokości wynagrodzenia adwokata w danej sprawie decyduje treść
    umowy zespołu lub adwokata z klientem. Nadzór nad właściwym
    stosowaniem stawek należy do organów adwokatury i do Ministra
    Sprawiedliwości, a nie do sądów. Uzgodniona tedy pomiędzy adwokatem a
    klientem wysokość wynagrodzenia, o ile nie przewyższa norm
    przewidzianych w taryfie, nie może być przez sąd kwestionowana

    a co jeśli nie było żadnej umowy między adwokatem, a klientem
    tu jak widać jest pies pogrzebany i widoczne jest niedopatrzenie
    "Mecenasa"
    i mimo braku takiej umowy domaga sie honorarium :/
    coś tu śmierdzi

    Dokładnie mam te same odczucia, dlatego pytam
    a co niektórzy uważają mnie tu za cwaniaczka

    no i się powtórzę:
    Adwokat zawierając ze mną umowę ustną na wynik
    (% od tego co osiągnie), którego nie osiągnął złamał paragraf
    Kodeksu Etyki Adwokackiej
    § 50
    3. Niedopuszczalne jest zawieranie przez adwokata umowy z klientem,
    która przewidywałaby obowiązek zapłaty honorarium za prowadzenie
    sprawy uzależnionej wyłącznie od ostatecznego wyniku sprawy.
    Adwokat może zawrzeć umowę przewidującą dodatkowe honorarium
    za pozytywny wynik sprawy.

    Jakie to ma odniesienie do mojego przypadku ??

    Pozdrawiam
    Krzysztof