  • Data: 2010-09-10 15:12:38
    Temat: Re: Adres IP
    Od: "Krystian Zaczyk" <z...@s...etan.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Jotte" <t...@w...spam.wypad.polska> napisał:

    >W wiadomości news:i6d5hh$tva$1@news.onet.pl Krystian Zaczyk

    > GIODO nie jest źródłem prawa, ani nawet sądem, a jedynie instancją opiniodawczą.

    Nie jedynie. Kontroluje wykonywanie przepisów ustawy i może wydawac decyzje
    administracyjne w tych w sprawach. Co do opinii, zgadnij, czyją interpretację
    ustawy przyjmie GIODO, swoją, czy Twoją? A sąd?

    > Ponadto dostęp do danych osobowych klienta providera na podstawie IP oraz daty i
    > czasu dostępu możliwe jest tylko dla niego (no i uprawnionych organów w przypadkach
    > prawem określonych).
    > Ustawa mówi o osobie _możliwej_ do zidentyfikowania przy rozsądnym nakładzie
    > środków.

    Nie, mówi o "nadmiernych" środkach i nie mówi o "każdym". To, czy środki są
    nadmierne jest sprawą interpretacji - czyli j.w. Wiele innych danych uznawanych
    za osobowe wymaga wysiłku, czasu i uprawnień by ustalić osobę z nimi związaną.

    > A jednak sformułowania typu "Jarosław W., syn byłego prezydenta RP" albo
    > "Maciej Z., syn znanego dziennikarza motoryzacyjnego" jakoś jej nie łamią,
    > prawda? ;)

    Prawda. Nie łamią, bo odnośne przepisy UoDO nie obowiązują w dziennikarstwie,
    za to prawo prasowe zabrania podawania nazwiska podejrzanego czy oskarżonego
    w wypadku braku zgody sądu.

    Krystian