    From: Arek <a...@e...net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Subject: Re: ABORCJA dys.
    Date: Wed, 21 Nov 2007 12:52:54 +0100

    Użytkownik szerszen napisał:
    > wlasnie o takim

    No właśnie nie o takim.
    To jest ORGANIZM a nie komórka.
    Zlepek komórek to może być w plwocinie, ale zygota to już jednokomórkowy
    organizm, potem zarodek to już wielokomórkowy tak jak dorosły człowiek.

    > drzewo to tez organizm, a jak je zetniesz to jest to morderstwo?

    Jakieś absurdalne, nieprzemyślane porównania dajesz, porównywać
    człowieka do rośliny?

    > pytania pomocnicze
    > - czy zygoda jest w stanie samodzielnie istniec poza organizmem matki?

    Tak.

    > - czy zygota/embrion posiada swiadomosc swojego istnienia? czy posiada
    > jakakolwiek swiadomosc?

    Naukowo tego nie dowiedziono, wg mnie ma, bo skąd by się ona wzięła w
    późniejszym okresie? Coś tchnęło ją? ;)

    > - no i pytanie ostatnie, kiedy stwierdzamy smierc czlowieka, jakie jest
    > jedno z kryteriow, dla ulatwienia dodam, czy czlowiek ze zniszczonym
    > mozgiem, podlaczony do aparatury podtrzymujacej zycie, zyje czy nie? czy
    > odlaczeni go od tej aparatury jest morderstwem?

    Nie rozmawiamy o śmierci, której granice są rozmyte, nieostre.

    > ok, widze ze w takim razie zabijasz/mordujesz drzewa, komary, trawe w
    > ogrodku, no jesli tak, no to sie z toba zgodze

    Może w jakimś języku zabija się drzewa , trawę itd. W Polskim języku
    nie traktuje się roślin tak jak zwierząt, więc drzewa się uśmierca co
    najwyżej trawę niszczy i z tej listy mówi się, że zabija się komary.
    Ale to semantyka językowa , po co ją poruszasz?

    > wlasnie dlatego ze uwzgledniam czas twierdze ze z morderstwem nie ma to
    > nic wspolnego

    No dobra, niech Ci będzie, że to nie morderstwo,
    W takim razie czym jest to zabicie istoty ludzkiej w akcie agresji?

    > dla ulatwienia, slowo klucz w mojej wypowiedzi to chociazby, jeden z
    > warunkow, nie jest i nie byl swiadomy, nie jest i nie byl w stanie
    > samodzielnie istniec, co wazniejsze nie jest wyksztalcony, itd

    Noworodek - a już szczególnie wcześniak - też nie jest w stanie
    samodzielnie istnieć, nie jest wykształcony itd. itp.
    Takoż obłożnie chory

    > chocby z tego prostego fatku ze nie posiada narzady w ktorym ta
    > "swiadomosc" istnieje, centralny uklad nerwowy jest dopiero w zalazku,
    > mozg nie istnieje itp

    Istnieje potem, skąd wiesz gdzie jest na początku?

    > nauka stwierdza jeszcze jedna rzecz, pytanie zadalem wczesniej wiec
    > poczekam az odpowiesz

    Czyli jak nie ma świadomości to nie człowiek?
    Pomijam przy tym, że nauka jak na razie nie stwierdziła w ogóle co to
    jest ta świadomość.
    Identyczną - do ludzkiej - świadomość mają inne naczelne, delfiny i słonie.

    pozdrawiam
    Arek

    --

    www.eteria.net