  • Data: 2007-11-21 12:47:12
    Temat: Re: ABORCJA dys.
    Od: "szerszen" <s...@t...pl> szukaj wiadomości tego autora

    news:fi166j$mtu$1@news.onet.pl...

    > Jakieś absurdalne, nieprzemyślane porównania dajesz, porównywać człowieka do
    > rośliny?

    to ty tak twierdzisz i jedno i drugie jest organizmem

    ok zadam inne pytanie, zniszczenie embrionu swini to wg ciebie morderstwo?

    > Tak.

    oo a to bardzo ciekawe, a w jaki to sposob

    > Naukowo tego nie dowiedziono, wg mnie ma, bo skąd by się ona wzięła w
    > późniejszym okresie? Coś tchnęło ją? ;)

    nic nie tchnelo, wyksztalcily sie po prostu odpowiednie organy, komorki,
    polaczenia itp

    > Nie rozmawiamy o śmierci, której granice są rozmyte, nieostre.

    rozmawiamy o zyciu, a wiec o jego granicach, poczatku i koncu
    wiec nie wymiguj sie tylko odpowiedz

    > Ale to semantyka językowa , po co ją poruszasz?

    dla porownania

    > No dobra, niech Ci będzie, że to nie morderstwo,
    > W takim razie czym jest to zabicie istoty ludzkiej w akcie agresji?

    to nie jest zabicie istoty ludzkiej, czlowiek jako gatunek homo sapiens musi
    spelniac okreslone kryteria, chocby odrozniajace go od innych naczelnych

    a aborcja jest niczym innym jak przerwaniem rozwoju organizmu, na ktorego koncu
    (tego rozwoju) znajduje sie czlowiek

    > Noworodek - a już szczególnie wcześniak - też nie jest w stanie samodzielnie
    > istnieć, nie jest wykształcony itd. itp.
    > Takoż obłożnie chory

    ale spelnia juz inne kryteria, posiada centralny uklad nerwowy odowiadajacy za
    podtrzymanie funcji zyciowych, rozwiniety mozg, ktory rozoczal juz swoja prace
    itd

    > Istnieje potem, skąd wiesz gdzie jest na początku?

    no nareszcie, sam zesz doszedl do sedna, potem, a na poczatku go nigdzie nie ma

    > Czyli jak nie ma świadomości to nie człowiek?

    za bardzo uogolniasz, a generalizujac, nie ma mozgu, nie ma czlowieka

    > Pomijam przy tym, że nauka jak na razie nie stwierdziła w ogóle co to jest ta
    > świadomość.
    > Identyczną - do ludzkiej - świadomość mają inne naczelne, delfiny i słonie.

    no prosze, i wszystkie one maja dosc dobrze rozwiniete mozgi

    jeszcze chiwla a zrozumiesz