  • Data: 2009-07-14 08:55:07
    Temat: Re: A może trochę arytmetyki...
    Od: Jacek_P <L...@c...edu.pl> szukaj wiadomości tego autora

    kbb napisal:
    > Czegoś tu jednak nie rozumiem. Oki, uczelnie moga a nawet podobno muszą
    > pobierać opłaty - bo trzeba opłacić prace zlecone osób pracującyh przy
    > rekrutacji. Policzmy więc: 7 tys osób rejstruje się przez internet i płaci
    > po 85 zł (liczba z konkretnej uczelni a nie z sufitu).

    Siedem tysiecy osob to mniej wiecej 8..10 wydzialow.

    > Uczelnia uzyskuje 595 tys zł. Praca przy rekrutacja trwa powiedzmy przez
    > 2 tygodnie non stop.

    Blad. Praca trwa okolo dwoch miesiecy. Ponadto masz do czynienia z
    komisja uczelniana i komisjami wydzialowymi.

    > Powiedzmy, że zarobek miesieczny brutto jednej osoby wyniesie w tym czasie
    > 6000 czyli 3000 przez 2 tygodnie.

    Smieci na wejsciu, smieci na wyjsciu. W roku 2006 (obecnie nie wiem)
    wynagrodzenie za prace w komisjach uczelnianej i wydzialowej wynosilo
    np. http://bip.pk.edu.pl/index.php?ver=0&dok=256

    Przywolane tu stawki minimalne asystenta mozesz znalezc m.in. w:
    http://www.nszz.pwr.wroc.pl/nszz/taryfikator.doc

    Przy okazji: zwroc uwage na manipulacje MNiSzW. Pisza o wzroscie
    GORNYCH WIDELEK, ale nie ma ani slowa o realnych podwyzkach.
    Ot, takie Niderlandy ;) Jakie to typowe dla kolejnych ministrow
    edukacji oraz szkolnictwa wyzszego.

    Wiec wracajac do wynagrodzen, wychodzi w roku 2006:
    - przewodniczacy komisji 870 zl brutto,
    - sekretarz komisji 1218 zl brutto,
    - czlonek komisji 522 zl brutto.
    To jest wynagrodzenie calkowite! Nie miesieczne!
    Gdzie te twoje 6000 zl miesiecznie na osobe, ktore imputowales? :)

    Do studiow stacjonarnych i niestacjonarnych sa odrebne komisje,
    przecietnie jest w ich skladzie ok. 10 osob w kazdej. Czyli podliczmy
    tak okolo koszt komisji: 870 + 1.218 + 8 x 522 = 6.264 zl

    No i masz 6.264 zl. Na calosc komisji. W trakcie calych dwumiesiecznych prac.
    Teraz wezmy pod uwage te mniej wiecej 10 wydzialow plus komisja uczelniana:

    1 x 6.264 + 10 x 2 x 6.264 = 131.544 zl

    Wedlug twoich wyliczen gdzies jeszcze sie ukrywa 464 tys.
    Gdzie? Nie wiem, ale moje podejrzenia ida w kierunku:
    - pomieszczen - utrzymanie archiwow jest cholernie drogie,
    a materialy porekrutacyjne musze byc przechowywane w przypadku
    przyjetych w praktyce bezterminowo, a w przypadku odmow chyba
    przez 5 lat (niech mnie Gotfryd poprawi) jako podstawa decyzji
    administracyjnej,
    - sprzetu,
    - oprogramowania, ktore podlega nieustannym modyfikacjom,
    - trywialnych materialow: chocby te 7 tysiecy teczek po zlotowce
    to juz sie robi siedem tysiecy zlotych.

    > Serio ktos sie upiera, że uczelnia naprawdę tak robi i zatrudnia 200
    > ludzi? ;))

    Tak. 21 komisji po 10 ludzi to sie robi 210 osob.
    Dla twoich danych wejsciowych :)

    > Bo ja mysllę, ze zatrudnia kilku

    Myslisz sie, co juz ci wykazalem.

    > a resztę pieniędzy wydaje na własne potrzeby.

    A tego to akurat nie moge wykluczyc.

    > I to nie wydaje mi się etyczne - przynajmniej nie w stosunku do
    > tych którzy nie zostali przyjeci. Bo niby dlaczego oni mają finansować
    > potrzeby uczelni która ich odrzuciła?

    A dlaczego nie? Usluge rekrutacyjna wykonano. To jest usluga nalezytej
    starannosci: materialy przyjeto, zweryfikowano, oceny zestawiono,
    rankingi wykonano. Jezeli usluga sie wydaje zbyt droga, to jest prosta
    metoda: nie korzystac. Dokladniej mowiac: nie spamowac swoimi papierami
    na oslep. A co do etyki, hm, gdy mowa o pieniadzach etyka zabiera manatki
    i wychodzi tylnymi drzwiami. Gdy idziesz na JAKIKOLWIEK komercyjny egzamin
    certyfikacyjny do placisz za przeprowadzenie procedury, a nie jedynie
    za skutek pozytywny. Tu jest dokladnie TAKA SAMA sytuacja.
    --
    Pozdrawiam,

    Jacek