eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoA co jak wszyscy kandydaci zrezygnuja z kandydowania, no moze POza Dudom? › Re: A co jak wszyscy kandydaci zrezygnuja z kandydowania, no moze POza Dudom?
  • Data: 2020-03-23 16:08:19
    Temat: Re: A co jak wszyscy kandydaci zrezygnuja z kandydowania, no moze POza Dudom?
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 23-03-2020 o 15:30, J.F. pisze:
    > Użytkownik "Robert Tomasik"  napisał w wiadomości grup
    pl...

> [...]
    >
    > Ale ... czy prezydent musi byc partyjny ?
    > Moze by i dobrze bylo, zeby jakis niezalezny mogl wystartowac, bez
    > organizowania komitetu.
    >
    > Tylko ... bedzie takich wiecej i odpadnie w pierwszej turze, a w drugiej
    > bedzie dwoch partyjnych :-)
    >
    > W Sejmie co innego - jak sie trzy partie nie potrafia dogadac, to jak
    > sie 460 niezaleznych poslow dogada ?
    > Dlatego mi sie te kukizowe JOW nie podobaja.
    > Ale przeciez bedzie inaczej - JOW szybko doprowadzi do systemu
    > dwupartyjnego.
    > I juz spoleczenstwo nie bedzie moglo na Kukiza zaglosowac, tzn bedzie

    Każdy system dąży do podobnego 2-3, czasem 4 partyjnego. Niezależnie czy
    będą to Jowy, czy inne systemy. System większościowy (jednym z takich
    jest JOW), wcale nie oznacza, że nie będzie partii ect. Będą, tylko
    poseł jakby będzie mniej zależny od szefa partii, a bardziej od
    wyborców. Rozkładu sił to jakoś diametralnie nie zmieni, jednak partie
    od środka będą musiały się zmienić, inaczej przepadną. Możliwość startu
    kogokolwiek jest tak na prawdę wentylem bezpieczeństwa i jak pokazuje
    życie użytym w historii np USA kilkukrotnie, ale skutecznie.

    --
    http://zrzeda.pl