eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawoA co jak wszyscy kandydaci zrezygnuja z kandydowania, no moze POza Dudom? › Re: A co jak wszyscy kandydaci zrezygnuja z kandydowania, no moze POza Dudom?
  • Data: 2020-03-24 12:07:04
    Temat: Re: A co jak wszyscy kandydaci zrezygnuja z kandydowania, no moze POza Dudom?
    Od: Tomasz Kaczanowski <k...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 24-03-2020 o 10:56, J.F. napisał:

    > Poparcia szefa, czy poparcia wyborcow ? :-)

    Zazwyczaj od poparcia wyborców

    > No i jak wejda JOW, to przystawki znikna.

    niekoniecznie, na szczeblu gminnym masz w wielu miejscach jowy i tam
    przystawki mają się dobrze (np PSL)

    > A i taki Kukiz, co mowi "w kraju zle sie dzieje", nie zdobedzie zadnego
    > miejsca.
    > No ... jedno moze zdobedzie - dla siebie.

    Może tak być, a może w ogóle nie startować, bo nie będzie widział
    potrzeby? Zacznij patrzeć na całość trochę bardziej wielowymiarowo -
    partie nie będą mogły już wystawiać lidera i posłusznych "wagoników",
    które głosują tak jak każe szef, bo dostali się tylko dlatego, że mieli
    ciut większą rodzinę niż kolega/koleżanka z listy, a wynik zrobił ktoś inny.

    > No nie wiem - zobacz ile tam kampania kosztuje - jak partia ci pieniedzy
    > nie da, to jak propagande zrobisz ?

    Kosztuje jak wszystko - z tym, że kampania lokalna w mniejszym okręgu
    jest tańsza.

    > Jeden przypadek i to  Alaski, to chyba za malo :-)

    z tego co wiem, nie jeden, ale tu nie o to chodzi, by co chwilę
    startowali, tylko, by było wiadomo, że mogą wystartować. Często bardziej
    dyscyplinuje resztę niż samo startowanie niezależne. Na to mogą się
    zdecydować nieliczni, bo muszą być rzeczywiście silni w swoim okręgu,
    ale właśnie - partie są przez to skazane na wystawianie osób znanych,
    przez to często bardziej niezależnych od szefa. I w zasadzie o to
    chodzi. Jakbyś się rozejrzał to obecnie w większości partii znajdziesz
    kogoś, kogo mógłbys wyróżnić i żałujesz, że nie ma więcej do powiedzenia
    w swojej partii. O to chodzi, właśnie aby taki ktoś miał więcej do
    powiedzenia. I dodatkowo - nie upieram się czy miałby być to system
    Jowów, czy np podobny do tego co był niedawno do senatu, czyli kilku
    mandatowy większościowy - tez może być. Albo mieszany. To jest szczegół,
    ważny, do dogadania, ale na prawdę szczegół.

    --
    http://kaczus.ppa.pl