  • Data: 2018-03-05 02:06:32
    Temat: Re: 62 lata
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com> szukaj wiadomości tego autora

    On 2018-03-03, Shrek <...@w...pl> wrote:
    > Nie do końca. Kulson, to kulson - ma robić co mu szef karze i
    > "przestrzegać prawa". W związku z tym podstawowym zajęciem kulsona jest
    > czepianie sie pieszych przechodzących w nocy na czerwonym świetle a
    > kulsona drogowego stanie z radarem najlepiej na jakimś ograniczeniu z
    > dupy. Im bardziej bez sensu, tym łatwiej obywatela dupnąć, bo jednak
    > większość obywateli jakiś tam rozsądek ma. I nie zmienia się mniej
    > więcej od lat 50, więc po 7 dekadach można to przyjąć za pewnik.

    Nb. mnie zawsze ciekawiło czy to jest zgodne z prawem, bo przeciez
    gdzieśtam w tym samym prawie napisano, że nie można wykorzystywac prawa
    w celu sprzecznym z jego założeniami czy intencjami społecznymi. Problem
    pewnie z udowonieniem intencji.

    > Więc jak już tworzysz te setki tysięcy stron maszynopisu co roku, to
    > albo należy to uwzględnić, albo napisać kilkaset stron nowelizując
    > ustawę o policji. W postsowieckiej Gruzji się udało, więc chyba głupsi
    > nie jesteśmy?

    > Problem w tym, że kulsony są aparatem represji państwa i państwo nie
    > jest zmianami zainteresowane. A jeśli nawet jest to na korzyść swoją nie
    > obywateli. Na dodatek _przeciw_ dobremu prawu i obuywatelom prowadzi
    > nocne defekcje ustawodawcze, psująć i tak nienajlepsze istniejące.

    O tyle nie ma to wiekszego sensu, że przy takich założeniach walczysz
    bronią, którą ktoś stworzył dla własnego interesu, przeciwko Twojemu, i
    jeszcze dużo lepiej ta bronią włada. Racjonalizacja wydaje mi się
    bezpieczniejsza.

    --
    Marcin