    Newsgroups: pl.soc.prawo
    From: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>
    Subject: Re: 4500 zł. miesięcznie na dziecko
    <60bc452b$0$527$65785112@news.neostrada.pl>
    <kNXuI.283112$ImK8.222698@fx04.ams1>
    <60bc4c6e$0$515$65785112@news.neostrada.pl>
    <DayvI.4967$Rw2.331@fx11.ams1>
    <60bfa412$0$524$65785112@news.neostrada.pl>
    <tg3wI.271734$kUw5.137451@fx37.ams1>
    <60c0ed98$0$549$65785112@news.neostrada.pl> <3b9wI.4691$Yc1.47@fx14.ams1>
    <9zz2lg591g4m$.11z0goo5tlrbv.dlg@40tude.net>
    <hskwI.67430$nc1.27172@fx12.ams1>
    <7em57j5t9pf9$.1ckemv4hxl90g$.dlg@40tude.net>
    Date: Fri, 11 Jun 2021 01:54:46 GMT

    On 2021-06-10, J.F <j...@p...onet.pl> wrote:

    > A tu o tyle specyficzne, ze "przychodnia" Luxmedu, i
    > pakiet/ubezpieczenie Luxmedu. Czyli naciagaiby samych siebie ... chyba
    > ze pacjenta..

    Jak masz płacić coś ekstra to chyba jednak Ciebie?

    > Ubezpieczenie nie placi. Jak doba pobytu kosztuje np 5000$, to co sie
    > dziwisz, ze pacjent tydzien nie lezy bez potrzeby :-)

    No jeśli nie płaci bo nie ma potrzeby to jasne, ale wyrzucać żeby na siłę
    zaoszczędzić ubezpieczeniu to drga skrajność.

    > Przyjechal, szybkie badania, lub nawet wczesniejsza diagnoza,
    > operacja, zaszyc i spierdalaj :-)
    >
    > Badania, operacja - to oczywiscie platne ekstra, mowimy juz o samym
    > lezeniu.
    > Ba, z tego co slysze to np dostajesz rachunek od szpitala i od
    > chirurga.

    Jeden rachunek, ale łóżko na nim jest.

    > No wlasnie - popularne rzeczy sa, a te drogie, ktore sa rzadkie ... to
    > sie okaze.

    Jak podpisujesz to czytasz i starasz się wychwycić ważne rzeczy, ale potem
    już nie pamietasz szczegółów. Z tym, że jeśli wcześniej jest coś grubeg to
    albo pamiętasz albo nie podpisujesz. Dodatkowy problem z prywatnymi jest
    taki, że te ze średnej półki (czytaj, nadal dość drogie) zawsze mają
    wyłączenie już istniejących chorób. Oznacza to w praktyce, że jak coś
    chronicznego się przydarzy to jesteś związany z ubezpieczycielem przy
    którym to wyszło.

    > To powiedza, ze jest. A potem sie wyprą :-P

    Ciekaw jestem jakby się to skończyło, ale spodziewam się, że raczej
    musieliby pokryć.

    > No ale to badania.
    > A jak sie okaze ze juz pomoc niezbedna, to troche za pozno :-)

    No owszem. Ale jak masz wątpliwości to nadal sprawdzasz bo różnice w
    różnych szpitalach mogą być spore.

    > Nie widzisz jak jest?
    > Niby jest regulowane ustawowo, prawo masz jakby do wszystkiego,
    > a potem sie okazuje, ze terminy to za rok, ze u nas tego nie leczymy,
    > ze trzeba zbierac na operacje za granica ...
    > Czego Ci w ustawach NFZ brakuje, ze masz dwa prywatne ubezpieczenia?

    Przede wszystkim tego, że nie płacę składek w Polsce :)
    A dlaczego nie państwowo, bo to za słaba jak na moje wyczucie, asekuracja.

    --
    Marcin