  • Data: 2014-03-11 20:22:19
    Temat: Re: 125 tysięcy złotych za mostek
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "hikikomorisan" <h...@a...pl> napisał w wiadomości
    news:lfnh7v$ncd$1@node1.news.atman.pl...

    > Dlaczego w prawie jest tyle durnych zapisow?

    Bo nie są durne. W Nowym Sączu - dzielnicy Piątkowa - mniej wiecej tu:
    http://goo.gl/maps/P2CkP - płynie sobie potok. Do lat 90-tych każdy z tych
    właścicieli działek na zachodnim brzegu potoku zrobiłsobie nadpotokiem
    mostek. Pamiętam, że jeden był nan bazie tzw. ostoi lokomotywy nawet
    zrobiony. Były takie z 2 płyt betonowych i s podpór na słupach
    energetycznych. Było tego kilka, jak nie kilkanaście. W 1997 roku, jak
    latem nagle przyszła powódź, to potok nagle urósł do rozmiaró rzeki w kilka
    godzin. Woda zabrała jeden mostek najbardziej na północ, a następnie
    zaczęła tym mostkiem przypierać do kolejnych. W konsekwencji nie dość, że
    zerwało wszystkie te mostki, to jeszcze zalało te domy, które są na zachód
    od potoku. Przy akcji ratunkowej zginął jeden strażak. Ludzie stracili
    dobytek z całego życia.

    Teraz miasto zrobiło asfaltową ul. Miodową i jeden normalny mostek na
    potoku (w środku podlinkowanego kadru). Uregulowano potok i przy okazji
    zrobiono wały dużo poszerzając teren dla potoku, bo cześniej, to był taki w
    przekroju "V", czyli wąski, a stosunkowo głeboki.

    Reasumując, to ja nie znam realió tych dwóch płyt przez Ciebie opisanych,
    ale ...

    > Jak miec poszanowanie dla tak durnego prawa?

    ... czasem warto postarać sie zrozumieć, po co jest to prawo.