  • Data: 2020-02-06 17:42:54
    Temat: Re: 11-letnia Zuzia z milionem długu
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    dyskusyjnych:5e3b472a$0$556$6...@n...neostrada.
    pl...
    W dniu 05.02.2020 o 21:28, u2 pisze:
    [...]
    >W tym artykule jest kilka ewidentnych bzdur oraz kilka wątpliwości.
    >Po

    A mnie interesuje bardzo ... przeciez juz mialo nie byc takich
    przypadkow.
    Ten byl (2011) przed zmiana przepisow, czy kasta znow zawiodla ?

    >pierwsze nie wiem jak dziennikarz doszedł do tego, że jak komornik
    >nie
    >prowadzi egzekucji, to nie nalicza się odsetek.

    Chyba odwrotnie - nalicza sie, i wierzycielom i komornikowi to
    odpowiada.

    >Bardzo mnie intryguje
    >również to w jaki sposób komornik prowadził egzekucję przeciwko
    >zmarłemu, skoro - jak pisze autor - ULTIMO dopiero po jego śmierci
    >uzyskało klauzulę wykonalności.

    Ale wczesniej chyba bank prowadzil. 2004 podany w artykule.

    >A może dziennikarz nie rozróżnia
    >egzekucji przeciwko spółce prawa handlowego, a osobie fizycznej?

    O ile byla jakas spolka PH. Albo po prostu bank sie zabezpieczyl
    wekslem prezesa.
    Albo skorzystal z odpowiedzialnosci osobistej zarzadu.

    >Nie
    >wiem, tym nie mniej domyślam się, że pewnie wcześniej prowadzono
    >egzekucję wobec prowadzonej przez zmarłego spółki prawa handlowego i
    >dlatego śmierć jej prezesa niczego tu nie zmieniła. Wobec
    >bezskuteczności wnieśli o klauzulę wobec prezesa zarządu.

    >Powoływanie się na brak skrupułów u ULTIMO, to trochę "cios poniżej
    >pasa". W końcu żyją z odzyskiwania długów. Ale sugestia, ze komornik
    >objął coś egzekucję bez wniosku wierzyciela, to taka trochę
    >nieprawdopodobna jest w założeniach.

    Z komornikami jakies same nieprawdopodobne rzeczy.
    Traktor sasiada zajmie, sprzeda na lewo ...

    "Rafał Łyszczek, prezes Krajowej Rady Komorniczej: ,,Z wyjaśnień
    komornika prowadzącego sprawę wynika, iż rzeczywiście wskutek omyłki
    pracownika i błędnego odczytania wniosku wierzyciela wyszedł poza
    zakres wniosku egzekucyjnego i zajął rentę rodzinną dziewczynki". "

    No to teraz niech zwraca. Z odsetkami.

    >Poszli z egzekucję przeciwko 11 latce. To niby co chcieli egzekwować?
    >Piórnik i książki?

    No widzisz, rente ma.
    A moze i jakis spadek dostanie, po babci.
    Albo darownizne od internautow :-)

> [...]

    >przyszłym
    >długu ojca. Zatem stosownie dpo art. 1032 kc odpowiada tylko do
    >wysokości wartości stanu czynnego spadku. Skoro spadku nie było? Mam
    >też
    >wątpliwość, czy można dziedziczyć przyszły dług. W sumie
    >"rozliczenia"
    >dokonuje się w chwili "otwarcia spadku", a skoro klauzule na ojca
    >nakładano po jego śmierci, to moim zdaniem dług nie wchodzi w
    >spadek -
    >ale to powinien chyba zbadać sąd nadający klauzulę na córkę.

    Ciagle zakladajac, ze dlug byl ze spolki, i dopiero pozniej
    przeniesiono na ojca.

    No i ja tam jeszcze widzę "opuszczoną hurtownie" ... czyzby byl jakis
    majątek ?

    J.