  • 51. Data: 2015-11-02 09:27:54
    Temat: Re: Przetarg na korespondencję sądową 2016-2018
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    I to jest właśnie słabość podobnych systemów.
    Już w obecnym na urlop nie można wyjechać (no chyba, że umiesz napisać
    kilkunastostronicowe zażalenie z kilkudziesięcioma załącznikami na kolanie w
    godzinę).
    BTW własnie się dowiedziałem napyszcznie z ust samego Wysokiego S..., że nie
    wysłał mi aż do wrzesnia datowanej na lipiec odpowiedzi na majowy pozew, bo
    "są wakacje przecież".
    Co nie przeszkadzało temu samemu Wysokiemu S. ... w środku sierpnia wydać
    postanowienie oddalające wniosek o zabezpieczenie powództwa i poinformować o
    prawie do złożenia zażalenia w nieprzekraczalnym terminie 7 dni.

    -----

  • 52. Data: 2015-11-02 09:52:09
    Temat: Re: Przterg na korespondencję sądową 2016-2018
    Od: n...@t...net.pl

    W dniu poniedziałek, 2 listopada 2015 00:11:54 UTC+1 użytkownik Liwiusz napisał:

    > Jako opcja nie jest utopią. Utopią byłoby jako obowiązkowość. A raczej
    > nie utopią, tylko fikcją.
    >
    > --
    > Liwiusz

    Tą "obowiązkowość" to miałem na myśli "obowiązek obywatelski"
    taki jak "każdy powinien iść na wybory" lub "katolik powinien
    chodzić na niedzielną mszę".

    Co do spamu to emaile są wysyłane z serwera na serwer i ten serwer
    do spamowania a raczej fałszywek byłby raczej wykrywalny i sądzony
    jako poważne przestępstwo przeciwko państwu.

    No ja daję raczej przykład czym powinna zajmować się władza,
    nie pierdołami tylko realizacją programu wyborczego i dbałością
    o stan państwa.

    Wczoraj przy kolacji pśtykałem sobie pilotem tv i, chyba na Polsacie,
    była dyskusja widzów z jakimiś profesorami, z której wynikało jedno,
    że obecna władza nie zrealizuje obietnic (zauważcie, nie programu politycznego)
    i nie będzie się różniła od PO. Jednocześnie bardzo martwiła ich niska
    frekwencja, Wnioski z dyskusji udowodniły, że - WYBORY SĄ ZUPEŁNIE
    NIE POTRZBNE.

    Fikcja wyborów - fikcyjne państwo - państwo, które można dymać.

    Andrzej.

  • 53. Data: 2015-11-02 13:08:44
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-02 o 09:52, n...@t...net.pl pisze:

    > Tą "obowiązkowość" to miałem na myśli "obowiązek obywatelski"
    > taki jak "każdy powinien iść na wybory" lub "katolik powinien
    > chodzić na niedzielną mszę".

    No ale połowa katolików na mszę nie chodzi, a połowa wyborców na wybory.
    Zresztą samo wymaganie, aby wszyscy (chodzili na wybory/do
    kościoła/odbierali maile) samo w sobie jest utopią. Może za 50 lat
    będzie można stwierdzić inaczej.

    > Co do spamu to emaile są wysyłane z serwera na serwer i ten serwer
    > do spamowania a raczej fałszywek byłby raczej wykrywalny i sądzony
    > jako poważne przestępstwo przeciwko państwu.

    Nie strasz, nie strasz, bo się zesrasz ;) Po prostu spamy się wyniosą z
    wysyłką poza PL.

    > No ja daję raczej przykład czym powinna zajmować się władza,
    > nie pierdołami tylko realizacją programu wyborczego i dbałością
    > o stan państwa.

    Waadza nie powinna się porywać z motyką na słońce.

    --
    Liwiusz

  • 54. Data: 2015-11-02 16:20:43
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

> [...]
    >Zresztą samo wymaganie, aby wszyscy (chodzili na wybory/do
    >kościoła/odbierali maile) samo w sobie jest utopią. Może za 50 lat

    Kare za nie pojscie na wybory miala bodajze Szwajcaria i Belgia.
    A moze nadal maja.
    Zaplacisz 500zl, to przestaniesz olewac :-)

    Z kosciolem zajmie troche dluzej, ale jak PIS bedzie dobrze rzadzil,
    to i tego mozemy doczekac ... wczesniej niz za 50 lat :-)

    >Nie strasz, nie strasz, bo się zesrasz ;) Po prostu spamy się wyniosą
    >wysyłką poza PL.

    To sie serwery zablokuje dla przesylek spoza PL, bo to do
    korespondencji urzedowej :-)

    >Waadza nie powinna się porywać z motyką na słońce.

    W dzisiejszych czasach to moze wcale nie motyka.
    Pytanie, co na to obywatele-wyborcy ...

    J.

  • 55. Data: 2015-11-03 00:11:13
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Sun, 1 Nov 2015 09:51:56 +0100, m4rkiz napisał(a):

    > od strony technicznej jest to praktycznie nie do zrobienia
    > w tej dekadzie

    Technicznie jest do zrobienia bez problemu i w relatywnie krótkim czasie,
    wystarczy jakaś myśląca centrala i przygotowanie środowisk
    wirtualizacyjnych w gminach wraz z podstawową obsługą w okienku. Problemem
    jest cała reszta.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 56. Data: 2015-11-03 00:16:34
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Mon, 2 Nov 2015 04:01:06 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > O tym własnie pisałem.
    >
    > Obowiązek - nie. Możliwośc - jak najbardziej.

    Tylko jak to w praktyce zrealizować? Każdy urząd przed wysłaniem dowolnego
    pisma musiałby najpierw sprawdzić, czy odbiorca chce otrzymywać je w
    postaci elektronicznej? Po czym odbiorcę identyfikować (problem
    nieaktualnych adresów, a nie wszędzie jest PESEL)? Czy tylko w odpowiedzi?
    Nawet to ostatnie nie jest takie oczywiste, na swoje pismo do GDDKiA
    wysłane przez ePUAP dostałem w odpowiedzi dwa polecone...

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 57. Data: 2015-11-03 06:50:13
    Od: Shrek <...@w...pl>

    On 29.10.2015 22:55, Liwiusz wrote:

    > No ale jeśli dla ciebie korespondencja sądowa to takie ą ę, to w ogóle
    > nie powinno być przetargu, tylko niech doręczają woźni sądowi. Ale skoro
    > przetarg jest, to nic dziwnego, że może wygrać ktoś inny niż PP.

    Właśnie. Mi np wezwanie na świadka doręczył dzielnicowy. Znaczy doręczył
    to za dużo powiedziane, bo w standardzie InPostu - zostawił kartkę, że
    prosi o kontakt i powiedział, że ma przesyłkę z sądu. Może ją dostarczyć
    między 9 a 15. Więc się umówiliśmy, że odbiorę od dyżurnego z komisariatu.

    Shrek.

  • 58. Data: 2015-11-03 18:00:39
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Borys Pogoreło b...@p...edu.leszno ...

> [...]
    > otrzymywać je w postaci elektronicznej?
    > Po czym odbiorcę identyfikować
    > (problem nieaktualnych adresów, a nie wszędzie jest PESEL)?

    To moze w koncu zacznijmy sie wszem i wobec posługiwac peselem...?
    Juz nie raz okazało się ze jego brak moze miec przykre konsekwencje (patrz
    mylenie osób przez komorników i sady)

    > Czy tylko
    > w odpowiedzi?

    Gdzie tylko sie da!

    > Nawet to ostatnie nie jest takie oczywiste, na swoje
    > pismo do GDDKiA wysłane przez ePUAP dostałem w odpowiedzi dwa
    > polecone...

    Czego to dowodzi? Ze urzednik potrafi...?

  • 59. Data: 2015-11-03 18:14:35
    Od: Borys Pogoreło <b...@p...edu.leszno>

    Dnia Tue, 3 Nov 2015 17:00:39 +0000 (UTC), Budzik napisał(a):

    > To moze w koncu zacznijmy sie wszem i wobec posługiwac peselem...?
    > Juz nie raz okazało się ze jego brak moze miec przykre konsekwencje (patrz
    > mylenie osób przez komorników i sady)

    Musiałby być obowiązek podpisywania PESEL-em każdego pisma. Niby można, ale
    łatwo się pomylić, są też osoby bez PESEL. Tak, szukam dziury w całym ;)

    > Czego to dowodzi? Ze urzednik potrafi...?

    Że świadomość jest marna. Choć jakby to było obowiązkowe, to musiałaby
    szybko wzrosnąć.

    --
    Borys Pogoreło
    borys(#)leszno,edu,pl

  • 60. Data: 2015-11-03 22:00:38
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Borys Pogoreło b...@p...edu.leszno ...

    > Musiałby być obowiązek podpisywania PESEL-em każdego pisma. Niby
    > można, ale łatwo się pomylić, są też osoby bez PESEL. Tak, szukam
    > dziury w całym ;)

    I niech bedzie tkai obowiązek.
    Pomylka - trudno - urzednik wyłapie zwłaszcza ze pesel ma pewnie jakas
    cyfre kontrolną.
    Osoby bez peselu - to sobie urzednik znajdzie inaczej...

    Ano własnie