  • 41. Data: 2015-10-31 18:06:58
    Temat: Re: Przterg na korespondencję sądową 2016-2018
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "witek"

    > Nie zgadzam się z Tobą. Po pierwsze korespondencja urzędowa nadchodzi z
    > domen "gov",

    cha cha.
    Wyslac ci zaproszenie do pałacu prezydenckiego z domeny prezydent.pl?
    ---

    Z domeny może się nie udać bo:
    "
    nslookup
    prezydent.pl text =

    "v=spf1 ip4:195.205.14.0/24 mx ptr -all"
    "

    Co oczywiście nie przeszkadza dokonać takich manipulacji, że nie zostanie to
    wykryte. Zresztą w ogóle nie w tym problem, te dwa "kanały" są równie dobrze
    przechwytywalne. Powiedziałbym, że sms'y nawet bardziej bo każde g... ludzie
    instalują na telefonach, które to właśnie może robić. A mnie chodzi głównie
    o to, że nie po to zakładałem profil zaufany by teraz telefonu używać. To
    było o potwierdzaniu emailowym, które bez problemu otrzymywałem ale jakoś
    nie otrzymywałem emailem powiadomień o nowym dokumencie.

    a to już powinno wystarczyć do utworzenia odpowiedniego
    > filtra. A jeśli takie rozwiązanie uważasz za niewystarczające, to można
    > spokojnie wprowadzić obowiązane stosowania odpowiedniego "taga" w
    > temacie. Powiedzmy wpis "[korespondencja urzędowa] i wprowadzić przepis
    > karny chroniący tę klauzulę - tak chronione są same słowa "Policja, Bank
    > i wiele innych.

    Robert. Weź nie poruszaj tematów na których się nie znasz.
    ---
    Hehe, fajne to było :-)

  • 42. Data: 2015-10-31 18:15:38
    Od: "ikarek" <i...@p...spamerzy.to.brudasy.onet.pl>

    > Oczywiscie bedziesz go sobie musiał kupić. I potem codziennie sprawdzać bo
    > pismo dostarczone do urządzenia uważa się za przeczytane.
    >
    > Wysiadam z tego wózka.

    Ja też :) To była tylko propozycja lepszego sposobu realizacji
    kiepskiego pomysłu.

    Takie coś widziałbym co najwyżej jako supelment: dodatkową
    możliwość dowiadywania się o pismach, dla chętnych. Byłoby
    miło (np. spokojniejsze wakacje), ale i tak budżet nie wyłoży
    na to kasy.

  • 43. Data: 2015-10-31 18:21:12
    Od: "re" <r...@r...invalid>

    Użytkownik "witek"

    > IMO jeśli już, to lepsze byłyby tanie, indywidualne urządzenia
    > (takie "mocniejsze kalkulatory" za parę dolców) do odbierania
    > urzędowej poczty - odpowiednio oprogramowane, z jakimś
    > szczątkowym systemem operacyjnym, przypisane na stałe
    > do określonych, "rządowych" adresów IP, z możliwością
    > podłączenia ich do PC/MAC, w celu wygodniejszego czytania
    > poczty.

    ---
    O k..., czego to ludzie nie wymyślą ?! Toć ePuap jest właśnie takim
    "urządzeniem" korzystającym z potwierdzonych klientów do którego właśnie
    przez internet można podłączyć się za pomocą przeglądarki.

    Oczywiscie bedziesz go sobie musiał kupić. I potem codziennie sprawdzać
    bo pismo dostarczone do urządzenia uważa się za przeczytane.

    Wysiadam z tego wózka.
    ---
    Tak działa ePuap :-) Wystarczy zdecydować się, ale MZ jest to zasadniczo
    lepsze od dylania na pocztę ilekroć listonosz w godzinach naszej pracy nie
    zastanie nas albo lepsze od akceptowania jego wizyt. No i akurat nie z
    przesyłkami sądowymi, ale już z administracyjnymi tak. A ogólnie to ten
    ePuap dubluje funkcjonalność szyfrowanej poczty elektronicznej :-)

  • 44. Data: 2015-11-01 09:51:56
    Od: "m4rkiz" <m...@m...od.wujka.na.g.com>

    <n...@t...net.pl> wrote in message
    ps.com...
    > Raczej państwo powinno być dobrze zorganizowane.
    > Gdybym ja był Prezydentem RP to nakazałbym każdemu ośrodkowi
    > władzy (miasto) nadanie państwowego konta emailowego dla potrzeb
    > korespondencji organów państwa z obywatelami.

    od strony technicznej jest to praktycznie nie do zrobienia
    w tej dekadzie

    a gdyby mialo byc zrobione dobrze (vide informtyzacja zusu i
    inne cuda) to na bank bylo by drozsze niz obsluga poczty przez
    poczte polska przez nastepne 10 lat

    --
    http://db.org.pl/

  • 46. Data: 2015-11-02 00:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Kris k...@g...com ...

    > Trochę mnie dziwi że w latach 2014-2015 oferowała cenę ok 280mln
    > rocznie a teraz zjechała z cena do 80mln rocznie. Tak z kosztami
    > zjechali? Albo cena dumpingowa.

    konkurencja?

  • 45. Data: 2015-11-02 00:00:47
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik n...@t...net.pl ...

> [...]
    >
    > Gdybym ja był Prezydentem RP to nakazałbym każdemu ośrodkowi
    > władzy (miasto) nadanie państwowego konta emailowego dla potrzeb
    > korespondencji organów państwa z obywatelami. We wioskach zaś
    > i dla ludzi niedołężnych zobowiązanie ośrodka władzy do dostarczenia
    > pisma na papierze poprzez rodzinę zobowiązaną do opieki nad
    > niedołężnym obywatelem lub poprzez urzędnika, który powinien mieć
    > swojego etatowego gońca.
    >
    > No ale jak się myśli o pomnikach, zmianach nazw ulic a nie o państwie
    > to nowa władza zaczyna od robienia problemów a nie ich rozwiązywania.

    To oczywiście na razie tylko utopia.

    Ale ciekawe byłoby gdyby była taka możliwość.
    Zakładasz sobie taki epuap. Tam zaznaczasz, ze wszelka korespondencja z
    wszystkich urzedów ma przychodzić elektronicznie.
    Do tego powiadomienie sms, powiazanie z mailem i voila.

    Odciązasz urząd a sam konczysz z problemem niedoreczonej korespodencji etc.

    Ach, rozmarzyłem się...

  • 47. Data: 2015-11-02 00:11:43
    Od: Liwiusz <l...@b...tego.poczta.onet.pl>

    W dniu 2015-11-02 o 00:00, Budzik pisze:
    > To oczywiście na razie tylko utopia.

    Jako opcja nie jest utopią. Utopią byłoby jako obowiązkowość. A raczej
    nie utopią, tylko fikcją.

    --
    Liwiusz

  • 48. Data: 2015-11-02 05:01:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jako opcja nie jest utopią. Utopią byłoby jako obowiązkowość. A raczej
    > nie utopią, tylko fikcją.

    O tym własnie pisałem.

    Obowiązek - nie. Możliwośc - jak najbardziej.

  • 49. Data: 2015-11-02 05:01:06
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik re r...@r...invalid ...

    > że o ile urzędy są zobowiązane do używania
    > ePuap

    Powaznie?
    Bo ostatnio pytałem o to jeden z urzedów i nastapiło milczenie :)

  • 50. Data: 2015-11-02 09:21:10
    Od: " ąćęłńóśźż" <n...@d...spamerow>

    Udowodnij.

    -----