  • 341. Data: 2019-04-13 23:40:12
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Apr 2019 20:46:51 +0200, Shrek napisał(a):

    > O tu poniżej.

    > Prawodawca się nie upierał. Prawodawca mniej lub bardziej rozsądnie
    > ustawił limity i nie nakazał robiena w tym celu łapanek. To już
    > inicjatywa policjantów.

    Wiec jak stoja z alkomatem na drodze i zatrzymuja samochody do
    kontroli, to zle robia ? To czemu prawodawca nie zapisal, ze nie wolno
    im stac ?

    A jak prawodawca mowi, ze na rowerze to juz nie wykroczenie, tylko
    przestepstwo, to co ma sobe kulson pomyslec - a niech sobie jezdza
    dalej ?

    > Wymaga, bo mu dają.

    zawsze moglby powiedziec, zeby drzew nie marnowali, bo go propaganda
    nie interesuje, tylko rzeczywiste efekty :-P

    > Tak czy inaczej - jak słusznie zauważyłeś to nie prawodawca.

    Pisze te rozporzadzenia. I pewnie ustala jakies regulaminy
    wynagrodzen.

    J.

  • 342. Data: 2019-04-13 23:48:16
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 12.04.2019 o 17:34, Shrek pisze:

    > Jak sam zauważyłeś przewaga broni palnej nad nożem to że możesz zabić
    > więcej ofiar. Więc prawdopodobnie dla niedoszłych pozostałych ofiar to
    > kwestia życia lub śmierci.

    Rzeczywiście, ten nóż sie zużywa i już drugiej osoby nie zadźgasz.

    > Ponadto dobrze wiesz, że dwa takie ataki w jednym mieście jednego dnia
    > to zjawisko ekstremalne i zupełnie niereprezentatywne.

    Ostatnio miało miejsce - niech pomyślę - w Warszawie gdzies tamw
    połowie tygodnia.

  • 343. Data: 2019-04-13 23:57:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.04.2019 o 23:40, J.F. pisze:

    > Wiec jak stoja z alkomatem na drodze i zatrzymuja samochody do
    > kontroli, to zle robia ? To czemu prawodawca nie zapisal, ze nie wolno
    > im stac ?

    Albo, ze policjant moze sam ocenić, czyt facet może jechać, czy nie?

    > A jak prawodawca mowi, ze na rowerze to juz nie wykroczenie, tylko
    > przestepstwo, to co ma sobe kulson pomyslec - a niech sobie jezdza
    > dalej ?

    Ba, w myśl tu propagowanych pomysłów policjant powinien stwierdzić, ze
    ustawodawcy się coś pop...liło i tyle.

    > zawsze moglby powiedziec, zeby drzew nie marnowali, bo go propaganda
    > nie interesuje, tylko rzeczywiste efekty :-P

    I tu dotykasz bardzo istotnego fragmentu. Co jest rzeczywistym efektem?
    Z jednej strony, dokąd kierujący, choćby nachlany jak świnia, w nic nie
    wjedzie, to tak naprawdę czepiamy się go pozornie bez sensu. Komu to
    przeszkadza? Tyle, ze ktoś tam zrobił badania i sie okazało, ze ten
    nachlany powoduje większe zagrożenie, wiec na wszelki wypadek ich
    łapiemy. Czemu od 0,5 promila? Są kraje, co łapią od 1 promila (podobno
    Francja). Są takie, co od 0 promili. Niemcy kiedyś mieli przepis, ze
    miałeś po linii przejść kilka metrów. Jak sie tak zastanowić, to znowu
    można dywagować do woli. A może 0,6 promila jest właściwe. A 0,55? Mało?
    Dużo? Jeden przy 2 promilach w miarę normalnie funkcjonuje. Drugi po
    jednym piwie głupieje. Jakoś to trzeba ustawic i nie można tego zostawić
    do oceny policjantowi.

  • 344. Data: 2019-04-14 06:54:26
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Czyli uważasz, że policjant powinien zwalczać przestępczość

    Jak słusznie zauważyłeś, rozmawiamy również o wykroczeniach.

    > nie wg
    > ustaw, tylko wg własnego uznania? Sądzisz, że posterunkowy jest
    > mądrzejszy i ma "olać" tych posłów.

    Generalnie tak - choć w przypadku naszych policjantów mam wątpliwości,
    aczkolwiek wiele gorzej już nie będzie. Co najwyżej wwpadną na pomysł
    zrobienia akcji "meldunek" i jak wkurwią połowę wyborców to jest szansa,
    że za nich "pomyślą" politycy.

    Shrek

  • 345. Data: 2019-04-14 07:00:48
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2019 o 23:40, J.F. pisze:

    > Wiec jak stoja z alkomatem na drodze i zatrzymuja samochody do
    > kontroli, to zle robia ?

    IMHO tak. Efekt jest przyzerowy - na tysiąc łapią jednego "pijanego" i
    jednego rzeczywiście pijanego. Szczerze marnowanianie środków na
    niefektywną robotę - jak dobrze się zastanowić to społecznie jest to
    wręcz kontrproduktywne, bo na dwóch złapanych jeden jest defacto niwewinny.

    To czemu prawodawca nie zapisal, ze nie wolno
    > im stac ?

    To że im pozwolił nie znaczy że ma to od razu sens.

    > zawsze moglby powiedziec, zeby drzew nie marnowali, bo go propaganda
    > nie interesuje, tylko rzeczywiste efekty :-P

    W sumie by mógł;)

    > Pisze te rozporzadzenia. I pewnie ustala jakies regulaminy
    > wynagrodzen.

    Więc wracamy do punktu wyjścia - nie prawodawca, a co najwyżej szef. I
    temu szefowi włażą w dupę - dla kasy lub awansu.

    Shrek

  • 346. Data: 2019-04-14 07:05:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Ba, w myśl tu propagowanych pomysłów policjant powinien stwierdzić, ze
    > ustawodawcy się coś pop...liło i tyle.

    Przecież to robi na codzień. Na przykład ustawodawca określił, ze
    motocykl ma wydzielać tyle a tyle decybeli - kiedy ostatnio zatrzymałeś
    jakiegoś? Meldunek? Wyrzucanie śmieci do lasu? Rzucanie fajek na
    chodnik? Natomiast bardzo boją się, żeby jakiś pomnik się nie przegrzał,
    bo ktoś go za ciepło ubierze. Wymyśleć dalej? Policja stawia sobie
    chochoły i bohatersko z nimi walczy. Tam gdzie nie ma się jak wykazać w
    statystyce to mają to centralnie w dupie.

    Shrek

  • 347. Data: 2019-04-14 07:08:36
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Rzeczywiście, ten nóż sie zużywa i już drugiej osoby nie zadźgasz.

    Nie udawaj głupszego niż usiłujesz uchodzić. Nie bez powodu w stanach
    masakry urzadza się bronią palną.

    > Ostatnio miało miejsce - niech pomyślę - w Warszawie gdzies tamw
    > połowie tygodnia.

    Właśnie o tym przypadku rozmawiamy. A poprzedni?

    Shrek

  • 348. Data: 2019-04-14 11:56:30
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Uwierz, ze jak sąd go uniewinni, to będę tak samo usatysfakcjonowany,
    > jakby dostał odsiadkę. Byłbym niezadowolony, gdy sąd go uniewinnił z
    > tego powodu, ze źle zrobiono czynności, więc staram się to zrobić
    > najlepiej, jak się da i tyle.

    ano, Robercik sknocił czynności dowodowe, ale go to nie interesuje,
    wolne sądy i tak uniewinnią niewinnie oskarżonego na podstawie
    sfałszowanych dowodów:)))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 349. Data: 2019-04-14 12:27:09
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.04.2019 o 07:08, Shrek pisze:

    > Nie udawaj głupszego niż usiłujesz uchodzić. Nie bez powodu w stanach
    > masakry urzadza się bronią palną.

    Nie. https://tiny.pl/t78zq - to pierwszy wynik z Google. Po prostu o
    tych z bronią więcej się pisze.

    > Właśnie o tym przypadku rozmawiamy. A poprzedni?

    GOOGLE u Ciebie nie działają> https://tiny.pl/t78zt. Ale ja nie śledze
    tematu. Tego chłopie jest masa, tylko dziennikarze się mniej "podniecają".

  • 350. Data: 2019-04-14 12:29:42
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 14.04.2019 o 07:05, Shrek pisze:

> [...]
    > chochoły i bohatersko z nimi walczy. Tam gdzie nie ma się jak wykazać w
    > statystyce to mają to centralnie w dupie.

    Weź sie doucz, kiedy się zatrzymuje sprawcę.