  • 321. Data: 2019-04-13 16:19:30
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 13.04.2019 o 14:14, Shrek pisze:

    > Z ciekawości zapytam - wcześniej trolowałeś, żeby zasrywać grupy swoją
    > antysemicką sygnaturką. Jaki cel przyświeca ci teraz - jesteś
    > zapomnianym przez twórcę botem, któremu zjebał się plik z sygnaturką?

    fuj jaki wulgarny i prymitywny ten szrek, najpierw niech szrek się
    określi co chce wykazać w niezliczonych docinkach wobec Robercika, który
    nie wiadomo czy jest gliną, jak zakłada szrek:)))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 322. Data: 2019-04-13 16:57:52
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Sat, 13 Apr 2019 11:50:40 +0200, Shrek napisał(a):
    > Tym bardziej się uśmiałem, że Robert jest policjantem, a policja jest
    > znana z pompowania statystyk własnie przez spektakularne akcje pojmania
    > dolera z gramem marychy, plantatora z czterema krzaczkami czy pijanego
    > kierowcę roweru z 0,22 promila, gdzie w cywilizowanej Europie jego
    > kolega z polizei życzyłby klientowi szerokiej drogi, nawet jakby
    > kierował tirem. I niech nie tłumaczy się, że to wina prawodawcy, gdyż

    Jak nie, jak tak ?
    Jakby limit byl inny ... to by lapali na 0.52, albo na 1.02 :-)
    Jakby kary byly inne, to moze by 0.55 puszczali, bo 50 zl sie nie
    oplaca wypisywac.

    Jakby prawodawca nie uparl sie walczyc z pijanymi rowerzystami, to by
    ich tak chetnie nie lapali, co bylo widac przed zmianami i po drugich
    zmianach.

    > prawodawca nie nakłada na nich obowiazku robienia kretyńskich akcji i
    > nabijania statystyk - to własna inicjatywa ich szefów i zawodów wśród
    > kulsoństwa kto lepiej w dupę owemu szefowi wejdzie.

    Minister to co prawda nie prawodawca ... w zasadzie nie ... ale czy
    nie on wymaga tych statystyk ?

    J.

  • 323. Data: 2019-04-13 17:25:03
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Rowniez nie chroni przed deszczem! :)

    I nie gotuje obiadu. :-)

  • 324. Data: 2019-04-13 17:26:39
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.04.2019 o 11:54, Shrek pisze:

    > Czyli dachówka vs pistolet:
    > Ani dachówka ani pistolet nie chroni przed atakiem nożownika - remis
    > I dachówka i pistolet może zabilić - remis
    > Dachówka chroni przed deszczem - 1:0 dla dachówki;)

    Jak to dachówka przed atakiem nożem nie chroni. Próbowałeś przebić
    dachówkę nożem? Albo pchnąć kogoś nożem po uprzednim, zdzieleniu
    operatora noża dachówką po głowie? :-)

  • 325. Data: 2019-04-13 17:38:17
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    W dniu 13.04.2019 o 10:59, Budzik pisze:

    >>> Ba. Ja podejmuję się dowieść bez większego wysiłku, że zwiększa, a nie
    > Przyznaje ze sie usmiechnałem bo dokładnie taki sam wniosek wyszedł mi z
    > wywodu Roberta...
    > To troche tak jak z łapaniem "pijanych kierowców" na rowerach po jednym
    > piwku... Sensu zadnego, korzysci dla spoleczenstwa zadnych a ilu ludziom
    > znaczaco utrudniono zycie to szkoda gadac... W imie czego? W imie
    > poprawiania statystyk złapanych przestepców! Wszak złapany rowerzysta po
    > piwku to przestepstwo wykryte, od razu sprawca złapany - skutecznosc
    > 100%.

    Pomijając jakieś podstawowe i kardynalne przestępstwa (zabójstwo,
    rozbój, gwałt itp.) to w wypadku większości innych spokojnie można
    zacząć rozważać, czy ma sens ściganie tego. Oszustw - wszak to
    wykorzystanie głupoty pokrzywdzonego. Kradzież - jakby pilnował, to by
    nie ukradli. Groźby karalne - a po co się boi, przecież jakby napastnik
    chciał go zabić, to by zabił, a nie straszył.

    Jeśli wejdziemy w ustawy szczególne, to już w ogóle jest przysłowiowy
    "sajgon". Większość tych czynów można by ścigać jakimiś karami
    administracyjnymi. To, że są przestępstwem lub wykroczeniem, to jedynie
    wola ustawodawcy. Niemcy za przekroczenie prędkości na fotoradarze
    naliczają karę administracyjną na właściciela pojazdu - nikt sobie nie
    zawraca głowy ustalaniem, kto siedział za kierownicą.

    Osobiście uważam, że o wiele lepszy skutek był odniosło odpowiednie
    unormowanie odszkodowań. Powiedzmy, że obliczamy, że na 1.000.000
    utraconych w kradzieży środków, organom ścigania udaje się odzyskać
    200.000 zł. To jak łapiemy sparwcę, to pobieramy od niego nawiązke w
    wysokości 5 razy tyle, co ukradł. I z funduszu pokrywamy straty
    pokrzydzonemy oraz tym, dla których Państwo nie zdołało odzyskać strat.

    Bo teraz, jeśli komuś nie zależy na niekaralności, to idzie i kradnie.
    Jesli go złapią, to zwraca i płaci jakąś śmieszną grzywnę. Ponieważ
    dochodzi do wprawy, to przeważnie go nie łapią i jest to sposób na
    zarobek.

  • 326. Data: 2019-04-13 17:43:27
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Z ludzkiego natomiast sposobu ogladu swiata wychodzi ze wtedy to nie lew
    > został złapany bo to nie prawa lwa zostały ograniczone.
    > Tym sie rozni teoria od praktyki.

    Jakie prawa człowieka tu złapano. Moze sobie dużą klatkę zbudować. Jak
    napisałem, to jest teoria topologiczna :-)

    > Piotr miał pomysł wykreslania? Hmm...
    > W tym cały jest ambaras zeby odrobine przestac sie opierac na tym co mowi
    > prawo a wiecej zastanawiac sie po co jest dane prawo.
    > Przykładowo czy ograniczenie wartosci rzeczy w kontekscie kradziezy słuzy
    > do czego? Bo chyba nie do tego zeby ponizej kwoty granicznej odpuszczac
    > złodzejowi?

    Pozornie za wykroczenie polegające na kradzieży 500 zł sady nakładają
    często wyższe kary, niż za 600 zł. Bo za 600 zł orzeka sąd karny. na co
    dzień zajmuje się się zabójstwami, gwałtami, oszustwami na miliony. To
    takie 600 zł, to jest jakiś drobiazg. Dla sądu zajmującego się
    wykroczeniami, takie 500 zł w sklepie, to olbrzymia kwota straty.

  • 327. Data: 2019-04-13 17:48:50
    Od: Robert Tomasik <r...@g...pl>

    > Na to samo wychodzi. Nie mówimy o kwalifikacji formalnej a o efekcie
    > końcowym.

    Zdecydowanie nie na jedno. Osoby, które tego nie potrafią pojąć mogą
    sobie narobić problemów.

    > Owszem, mam prawo do odparcia ataku i mogę to zrobić proporcjonalnie do
    > zagrożenia i do "wartości" ochranianego dobra. Będą sytuacje, gdzie ta
    > proporcjonalność to będzie zabicie napastnika. Nie bedzie to prawnie
    > sankcjonowane zastrzelenie kogoś?

    Znajdź mi proszę tę proporcjonalność w ustawie. Masa orzeczeń na ten
    temat, ale nad proporcjonalnością nikt się generalnie nie rozwodzi.
    Przecież w innym wypadku tylko w przypadku realnego usiłowania zabójstwa
    mógłbyś kogoś zabić. Gwałcona kobieta powinna próbować obronić się przez
    gwałt? A atakowany nożem powinien zmierzyć długość ostrza noża
    napastnika i w swojej kolekcji poszukać takiego do obrony, żeby mniej
    wiecej było proporcjonalne?

    W parwie mowa o rażącej niewspółmierności. Czyli na pewno nie przejdzie
    zastrzelenie napastnika, który Cie tylko opluł i ucieka. Ale jak opluł i
    nadal atakuje, to już nie wiadomo co będzie współmierne do ataku, skoro
    chcesz mu zapobiec.

  • 328. Data: 2019-04-13 18:19:14
    Od: u2 <u...@o...pl>

    > Niemcy za przekroczenie prędkości na fotoradarze
    > naliczają karę administracyjną na właściciela pojazdu - nikt sobie nie
    > zawraca głowy ustalaniem, kto siedział za kierownicą.

    nie tylko Niemcy, większość zachodnich krajów tak robi, tylko nie
    Bolanda:))))))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 329. Data: 2019-04-13 18:32:12
    Od: u2 <u...@o...pl>

> [...]
    > takie 600 zł, to jest jakiś drobiazg. Dla sądu zajmującego się
    > wykroczeniami, takie 500 zł w sklepie, to olbrzymia kwota straty.

    bzdura, w obydwu przypadkach sprawami zajmuje się wydział karny sądu
    rejonowego, czyny przepołowione mają swoje cechy szczególne, ale zwykle
    dolna granica kary za przestępstwo jest wyższa niż górna granica za
    wykroczenie, w dodatku za t.zw. czyn ciągły często prorok stawia zarzut
    za przestępstwo, pomimo wcześniejszych zarzutów za wykroczenie:)

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 331. Data: 2019-04-13 18:59:54
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > by nie ukradli. Groźby karalne - a po co się boi, przecież jakby
    > napastnik chciał go zabić, to by zabił, a nie straszył.

    Nie wiem jak na to wpadłes ale w przeciwienstwie do podanego przeze mnie
    przykładu, wszystkie inne działania powoduja realną strate u
    poszkodowanego wiec analogii sensownej nie widze.

> [...]
    > kradnie. Jesli go złapią, to zwraca i płaci jakąś śmieszną grzywnę.
    > Ponieważ dochodzi do wprawy, to przeważnie go nie łapią i jest to

    Niestety Robercie jest jeszcze gorzej ale to temat na inną dyskusję.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Czas to pieniądz, pieniądz to kobiety, kobiety to strata czasu"