  • 311. Data: 2019-04-13 01:09:42
    Temat: Re: Przestepstwa z uzyciem noza.
    Od: Marcin Debowski <a...@I...zoho.com>

    On 2019-04-12, Robert Tomasik <r...@g...pl> wrote:

    > I w obronie koniecznej masz prawo do zastrzelenia kogoś, czy do
    > obronienia się z ewentualnym dopuszczeniem zastrzelenia? Ja wiem, ze

    Na to samo wychodzi. Nie mówimy o kwalifikacji formalnej a o efekcie
    końcowym.

    > granica jest bardzo cieniutka, ale jak nawet w obronie koniecznej bez
    > bardzo istotnego powodu strzelisz komuś w głowę, zamiast nogę, to Ci
    > obrona konieczna tu nie pomoże.

    Owszem, mam prawo do odparcia ataku i mogę to zrobić proporcjonalnie do
    zagrożenia i do "wartości" ochranianego dobra. Będą sytuacje, gdzie ta
    proporcjonalność to będzie zabicie napastnika. Nie bedzie to prawnie
    sankcjonowane zastrzelenie kogoś?

    --
    Marcin

  • 312. Data: 2019-04-13 10:59:55
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Shrek ...@w...pl ...

    > W sumie racja - jakby przestępczość była legalna to nie byłaby
    > przestępczością. Masz rację zakaz bantyterki tworzy przestępczość.

    Przyznaje ze sie usmiechnałem bo dokładnie taki sam wniosek wyszedł mi z
    wywodu Roberta...
    To troche tak jak z łapaniem "pijanych kierowców" na rowerach po jednym
    piwku... Sensu zadnego, korzysci dla spoleczenstwa zadnych a ilu ludziom
    znaczaco utrudniono zycie to szkoda gadac... W imie czego? W imie
    poprawiania statystyk złapanych przestepców! Wszak złapany rowerzysta po
    piwku to przestepstwo wykryte, od razu sprawca złapany - skutecznosc
    100%.

    Sam mam kolege który pracujac jako kierowca, dał się złapac na
    osiedlowej, piaskowej drodze majac jakies ułamki powyzej normy...

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 314. Data: 2019-04-13 10:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Marcin Debowski a...@I...zoho.com ...

    > Pistolet na ogół nie strzela na zasadzie upadku obluzowanej /
    > upuszczonej dachówki.

    Rowniez nie chroni przed deszczem! :)

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Lubię pracę. Praca mnie fascynuje. Potrafię godzinami

  • 313. Data: 2019-04-13 10:59:56
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

> [...]
    > pustynia, to nieskończenie wielka płaszczyzna. Mamy człowieka. To punkt
    > materialny. Lew, to inny losowo przemieszczający się po pustyni punkt.
    > Jak złapać lwa?
    >
    > Okazuje się, że rozwiązanie tego - z matematycznego punktu widzenia -
    > jest trywialnie proste. Co to znaczy "złapać lwa"? Jeśli przyjąć, że
    > wystarczy odgrodzić go od naszego badacza kratą klatki, to najszybszym
    > sposobem złapania kwa jest wejście przez matematyka do klatki. Po
    > zamknięciu będzie on oddzielony od lwa, gdziekolwiek by on nie był.

    Z ludzkiego natomiast sposobu ogladu swiata wychodzi ze wtedy to nie lew
    został złapany bo to nie prawa lwa zostały ograniczone.
    Tym sie rozni teoria od praktyki.

    > Wracając do Twojego pomysłu. Z tym wykreślaniem, to pewnie by wielu
    > zaprotestowało., Ale jakby tak podnieść próg, poniżej którego kradzież,
    > czy oszustwo staja się wykroczeniem, to bez wątpienia ilość przestępstw
    > by spadła. To mniej więcej to, co próbujesz osiągnąć.

    Piotr miał pomysł wykreslania? Hmm...
    W tym cały jest ambaras zeby odrobine przestac sie opierac na tym co mowi
    prawo a wiecej zastanawiac sie po co jest dane prawo.
    Przykładowo czy ograniczenie wartosci rzeczy w kontekscie kradziezy słuzy
    do czego? Bo chyba nie do tego zeby ponizej kwoty granicznej odpuszczac
    złodzejowi?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Z dalszych eksperymentów zrezygnował." Mark Twain

  • 315. Data: 2019-04-13 11:42:06
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 13.04.2019 o 10:59, Budzik pisze:
    > Sam mam kolege który pracujac jako kierowca, dał się złapac na
    > osiedlowej, piaskowej drodze majac jakies ułamki powyzej normy...

    i tak tworzy się przyzwolenie na jazdę po pijaku:)))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 316. Data: 2019-04-13 11:50:40
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Przyznaje ze sie usmiechnałem bo dokładnie taki sam wniosek wyszedł mi z
    > wywodu Roberta...
    > To troche tak jak z łapaniem "pijanych kierowców" na rowerach po jednym
    > piwku...

    Tym bardziej się uśmiałem, że Robert jest policjantem, a policja jest
    znana z pompowania statystyk własnie przez spektakularne akcje pojmania
    dolera z gramem marychy, plantatora z czterema krzaczkami czy pijanego
    kierowcę roweru z 0,22 promila, gdzie w cywilizowanej Europie jego
    kolega z polizei życzyłby klientowi szerokiej drogi, nawet jakby
    kierował tirem. I niech nie tłumaczy się, że to wina prawodawcy, gdyż
    prawodawca nie nakłada na nich obowiazku robienia kretyńskich akcji i
    nabijania statystyk - to własna inicjatywa ich szefów i zawodów wśród
    kulsoństwa kto lepiej w dupę owemu szefowi wejdzie. A potem się dziwią,
    że szacunek u co bardziej myślących obywateli mają na poziomie mo a może
    i ormo.

    Shrek

  • 317. Data: 2019-04-13 11:54:29
    Od: Shrek <...@w...pl>

    > Rowniez nie chroni przed deszczem! :)

    Czyli dachówka vs pistolet:

    Ani dachówka ani pistolet nie chroni przed atakiem nożownika - remis
    I dachówka i pistolet może zabilić - remis
    Dachówka chroni przed deszczem - 1:0 dla dachówki;)

    Shrek

  • 318. Data: 2019-04-13 13:50:31
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 13.04.2019 o 11:50, Shrek pisze:
    > Tym bardziej się uśmiałem, że Robert jest policjantem,

    to jest dyskusyjne, czy Robercik jest gliną, ostre strzelanie (do
    robotników) zaczął już w 1982 roku, nadaje z konta gaz.wyb, pytania się
    mnożą:))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 319. Data: 2019-04-13 13:54:02
    Od: u2 <u...@o...pl>

    W dniu 13.04.2019 o 11:54, Shrek pisze:
    > Ani dachówka ani pistolet nie chroni przed atakiem nożownika

    to zależy, dachówka może spaść na głowę nożownika i go obezwładnić, a
    pistolet może sam wystrzelić (raz do roku) i postrzelić nożownika:)))))))

    --
    George Orwell :

    what they do not want to hear"

  • 320. Data: 2019-04-13 14:14:45
    Od: Shrek <...@w...pl>

    W dniu 13.04.2019 o 13:50, u2 pisze:

    > to jest dyskusyjne, czy Robercik jest gliną, ostre strzelanie (do
    > robotników) zaczął już w 1982 roku, nadaje z konta gaz.wyb, pytania się
    > mnożą:))))))

    Z ciekawości zapytam - wcześniej trolowałeś, żeby zasrywać grupy swoją
    antysemicką sygnaturką. Jaki cel przyświeca ci teraz - jesteś
    zapomnianym przez twórcę botem, któremu zjebał się plik z sygnaturką?

    Shrek