  • 11. Data: 2011-09-05 22:02:50
    Temat: Re: Przedłużenie umowy
    Od: mvoicem <m...@g...com>

    (05.09.2011 20:22), Jaskiniowiec wrote:

    > Przeciwnie, bo rezygnując przed końcem, skorzystałeś z rabatów, a np ja
    > jeszcze nie, więc w którym przypadku operator jest bardziej stratny? ;-)

    Upieram się że w przypadku zerwania umowy zaraz po jej rozpoczęciu.

    Operator zaoferował mi niską cenę w zamian za pewność że będzie ode mnie
    tą niską cenę ciągnął przez 2 lata. Więc może sobie "zaksięgować" już
    konkretne pieniądze ode mnie jako prawie pewne i na ich poczet zaciągnąć
    jakieś zobowiązania. Po zerwaniu tej umowy, nagle mu się te pieniądze
    ode mnie rozpływają.

    Znowu kiedy zrywam umowę miesiąc przed jej końcem, prawie wypełniłem
    swoje zobowiązanie wobec operatora, już ściągnął ode mnie 23/24 kasy
    którą mu obiecałem zapłacić, strata niewielka.

    p. m.

  • 12. Data: 2011-09-06 00:44:42
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 06-09-2011 o 00:02:50 mvoicem <m...@g...com> napisał(a):

> [...]
    > swoje zobowiązanie wobec operatora, już ściągnął ode mnie 23/24 kasy
    > którą mu obiecałem zapłacić, strata niewielka.

    Ryzyko operatora, jak i każdego biznesu. Tylko widzisz, w moim przypadku
    operator mający cały sztab ludzi, mający najnowsze technologie etc,
    powinien być zobligowany do przypomnienia mi, że jakąś durną umowę kiedyś
    tam podpisałem i czy chcę ją przedłużyć (chociażby w fakturze przesyłanej
    emailem). Prawo jednak w tym przypadku działa na jego korzyść, a ja będąc
    zalatanym trybikiem, który ma tysiąc innych umów i rachunków, muszę każdy
    durny papierek przeglądać każdego dnia, czy przypadkiem nie kończy mi się
    umowa za pół roku, bo a nuż automatycznie może być przedłużona, jeśli nie
    złożę wypowiedzenia ponad miesiąc przed upływem terminu.

    Trudno, stało się - zagapiłem się. Jednakże nie uważasz, że ja już swoje
    operatorowi "odrobiłem" i to operator powinien mnie zachęcić do dalszego
    korzystania z jego usług? Niech najpierw się postara (chociażby dobrym
    gestem przypomnienia - taka prowizoryczna troska o klienta,a potrafi
    zdziałać cuda, w przeciwieństwie do praktyki jak w tym przypadku, której
    skutkiem będzie jeszcze jeden rok... i nigdy więcej, oraz moja negatywna
    opinia wśród potencjalnych klientów), a później spija śmietankę w formie
    "księgowania", jak to napisałeś. Wg mnie regulaminy tego typu powinny być
    zakazane, a jeśli już dozwolone, to bez płacenia chorych kar za nic, jeśli
    jeszcze nie weszły w życie. Nie miałbym nic przeciwko, gdyby umowa
    przeszła na czas nieoznaczony a usługi świadczone wg normalnego cennika,
    tak jak to było w poprzednich latach. Nie miałbym też nic przeciwko, gdyby
    przedłużenie następowało w dniu wygaśnięcia obowiązującej umowy. Ale
    miesiąc przed?! W dobie informatyzacji?! Takie debilizmy były może
    właściwe jeszcze na początku poprzedniej dekady, gdy to wszystko musiało
    być ręcznie sterowane. W tej chwili wszystko odbywa się online,
    automatycznie i bez większego zaangażowania czynnika ludzkiego. Nie
    miałbym też nic przeciwko, gdybym mógł bez kar odstąpić od umowy, bo jakby
    nie było, obecna umowa kończy się dopiero 25-go września, zatem
    przedłużenie działać będzie od 26-go września.

    I zauważ, że nie dość, że nie skorzystałem jeszcze z usług, to umowa
    działa już na moją niekorzyść.

    Ale o kretynizmach w polskim prawie moglibyśmy dyskutować do rana ;-)

    Mimo wszystko dzięki za głos w dyskusji.

    PS. Tak, pluję sobie w brodę, bo widziały gały co podpisywały... Mam
    nauczkę na przyszłość, oraz postulat do pierdzistołków na Wiejskiej, by
    tego typu buble likwidować ;-) Chociaż to już nie w tym życiu... nie w tym
    kraju...

    --
    Polska - jak mi kupisz spodnie, zrobie ci loda.
    Chiny - jak mi kupisz loda, zrobie ci spodnie.

  • 13. Data: 2011-09-06 02:04:36
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 05-09-2011 o 16:54:14 Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>
    napisał(a):

    > 13. Jeżeli Abonent, w terminie od 90 do 30 dni przed upływem okresu
    > obowiązywania Umowy nie zawiadomi TP, iż nie zamierza
    > korzystać z Usługi, wówczas przyjmuje się, iż umowa o świadczenie przez
    > TP Usługi zostaje przedłużona na czas określony kolejnych
    > 12 miesięcy na dotychczasowych warunkach świadczenia Usługi
    > obowiązujących w ostatnim dniu okresu na jaki Umowa została
    > zawarta.

    Znalazłem w sieci jeszcze coś takiego:
    http://prawa-konsumenta.wieszjak.pl/konsument-teleko
    munikacja/261280,Automatyczne-przedluzenie-umowy-z-o
    peratorem-.html

    "Zgodnie z art. 3853 pkt. 18 Kodeksu cywilnego postanowienia umowne
    stanowiące, że umowa zawarta na czas oznaczony ulega przedłużeniu, są
    niezgodne z prawem wtedy, gdy konsument na złożenie stosownego
    oświadczenia ma rażąco krótki termin."

    30-90 dni to jest dosyć długi okres, aczkolwiek regulaminowe 30 dni
    wcześniej przed wygaśnięciem umowy jest mylące... Zazwyczaj pamięta się,
    kiedy się podpisało umowę i ona wygasa, a nie co miesiąc czyta się
    regulaminy/umowy :-/ Zatem nie wiem, czy mógłbym tutaj coś wskórać?

    "...niedozwolona będzie klauzula umowna, zgodnie z którą niezłożenie
    oświadczenia woli w terminie będzie skutkować zawarciem kolejnej umowy na
    czas oznaczony (np. na kolejne 12 miesięcy). Takie postanowienie należy
    uznać za rażąco krzywdzące dla konsumenta."

    Mam rozumieć, że zapis w regulaminie umowy TP jest niezgodny z prawem?

    Wg mnie powyższe cytaty są trochę sprzeczne ze sobą.

  • 14. Data: 2011-09-06 08:06:25
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>

    On Tue, 6 Sep 2011, Jaskiniowiec wrote:

> [...]
    > umowa za pół roku, bo a nuż automatycznie może być przedłużona, jeśli nie
    > złożę wypowiedzenia ponad miesiąc przed upływem terminu.

    Ja w sprawie formalnej.
    Co z możliwością wysłania *dziś* pisma: "z dniem 12.III.2012 wypowiadam
    umowę nr ...."?
    Inaczej mówiąc - skąd wziąłeś wersję, że liczy się termin 'złożenia'
    wypowiedzenia, albo przekładając na polski - jeśli wyślesz wypowiedzenie
    które ma być *dokonane* do 6.IX.2011 dziś (czyli *dojdzie* kilka
    dni później), to operator niby "uzna" że został prawidłowo powiadomiony?

    Bo jeśli jednak nie - to po pierwsze dlaczego w drugą stronę ma
    to działać inaczej, i dalej idąc: dlaczego przyjemności "przeglądania
    papierków każdego dnia" nie przenieść na operatora?
    ;)

    [...cięcie...]

    > Ale o kretynizmach w polskim prawie moglibyśmy dyskutować do rana ;-)

    W wyciętym tekście krytykowałeś nie tyle prawo, co umowę :)

> [...]
    > buble likwidować ;-) Chociaż to już nie w tym życiu... nie w tym kraju...

    Ale jakie buble - odpowiedz na pytanie wyżej.
    DZIŚ wysyłasz pismo, że "z dniem ... wypowiadam ..."

    pzdr, Gotfryd

  • 15. Data: 2011-09-06 08:48:10
    Od: Kamil <a...@a...com>

    Dnia Tue, 06 Sep 2011 02:44:42 +0200, Jaskiniowiec napisał(a):

    > Tylko widzisz, w moim przypadku operator mający cały sztab ludzi, mający
    > najnowsze technologie etc, powinien być zobligowany do przypomnienia mi,

    Powiedz że żartujesz?

    > że jakąś durną umowę kiedyś tam podpisałem

    No to kto ma w tym interes by pamiętać o swoich zobowiązaniach?

    > a ja będąc zalatanym trybikiem, który ma tysiąc innych umów i rachunków,

    A wiesz ile taki OP ma umów????
    Nie tysiąc....ale co najmniej kilka MILIONÓW!!!
    I jak Ci się wydaje - ilu ludzi by musiało "pilnować" takich terminów i
    takim "zalatanym" jak Ty przypominać?

    > muszę każdy durny papierek przeglądać każdego dnia,

    To współczuję...masz aż tyle zawartych umów o różne usługi, że jest problem
    je spamiętać w perspektywie kilku/nastu/dziesięciu miesięcy??

> [...]
    > kończy mi się umowa za pół roku, bo a nuż automatycznie może być
    > przedłużona, jeśli nie złożę wypowiedzenia ponad miesiąc przed upływem

    W rzeczy samej.

    > Jednakże nie uważasz, że ja już swoje operatorowi "odrobiłem"

    Nie, po prostu opłacałeś za usługę z której korzystałeś - prawda?

    > i to operator powinien mnie zachęcić do dalszego korzystania z jego
    > usług?

    No przecież korzystasz z nich, a OP kontynuuje świadczenie usługi, bo nie
    złożyłeś rezygnacji. Proste.

    > PS. Tak, pluję sobie w brodę, bo widziały gały co podpisywały... Mam
    > nauczkę na przyszłość,

    I to jest kwintesencja całego wątku :)
    Wina leży WYŁĄCZNIE po Twojej stronie.

  • 16. Data: 2011-09-06 09:58:04
    Od: "Henry(k)" <moj_adres_to_henrykg@na_serwerze_gazeta.pl>

    Dnia Tue, 6 Sep 2011 10:48:10 +0200, Kamil napisał(a):

    > Nie tysiąc....ale co najmniej kilka MILIONÓW!!!
    > I jak Ci się wydaje - ilu ludzi by musiało "pilnować" takich terminów i
    > takim "zalatanym" jak Ty przypominać?

    Jeden do pilnowania. A tematy i tak wrzuca się do kolejki do nadzwaniania
    i realizują to telecentra gdy agent akurat jest wolny (nie polecam nikomu
    tej roboty).
    Poza tym na zobowiązaniu z pętlami to jest tylko kilka tysięcy klientów.

    Pozdrawiam,
    Henry

  • 17. Data: 2011-09-06 10:31:55
    Od: tomek <t...@o...pl>

    Ciekawa forma wykręcania kota ogonem - a wystarczyło zwykłe: spier*****em.

    > Prawo jednak w tym przypadku działa na jego
    > korzyść

    Prawo nie ma tutaj nic do rzeczy - zgodziłeś się na warunki umowy która
    nie jest niezgodna z prawem.

> [...]
    > przypadkiem nie kończy mi się umowa za pół roku, bo a nuż automatycznie
    > może być przedłużona, jeśli nie złożę wypowiedzenia ponad miesiąc przed

    Bo widzisz, zanim się podpisze umowę to się ją czy-ta. I wtedy wiesz że
    jako zalatany trybik nie dasz rady jej wypowiedzieć w terminie, tudzież
    wiesz że nie rozumiesz co czytasz - i nie podpisujesz.

    Może przejrzyj sobie:
    http://sub-iudice.blogspot.com/2011/08/poradnik-pods
    adnego-1-wiec-dostaes.html
    http://sub-iudice.blogspot.com/2011/08/poradnik-pods
    adnego-2-zarzucam-ze.html

    - i zrozum że istnieje zobowiązanie które wierzyciel ma prawo
    egzekwować. I tyle w temacie.

    > Trudno, stało się - zagapiłem się. Jednakże nie uważasz, że (...)

    Piękny, piękny whining.

> [...]
    > nauczkę na przyszłość, oraz postulat do pierdzistołków na Wiejskiej, by
    > tego typu buble likwidować ;-) Chociaż to już nie w tym życiu... nie w

    I znowu obrywa się temu biednemu krajowi za indywidualną głupotę..

    Tomek

  • 18. Data: 2011-09-06 10:33:06
    Od: tomek <t...@o...pl>

    On 06.09.2011 11:58, Henry(k) wrote:

> [...]
    > tej roboty).
    > Poza tym na zobowiązaniu z pętlami to jest tylko kilka tysięcy klientów.

    Przecież nasz zabiegany żuczek też może sobie wpisać terminy w EPIMa lub
    innego Highrise-a, prawda?

    Tomek

  • 19. Data: 2011-09-06 13:12:43
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 06-09-2011 o 12:31:55 tomek <t...@o...pl> napisał(a):

    > Ciekawa forma wykręcania kota ogonem - a wystarczyło zwykłe:
    > spier*****em.

    Widzisz, jest jeden szkopuł w tym wszystkim. Odnalazłem w nocy pismo,które
    przesłałem do TP, gdy podpisywałem umowę. Wyraziłem zgodę na podpisanie
    umowy pod pewnymi warunkami, które nie zostały ujęte w regulaminie.
    Chociażby przejście na niższą taryfę, co normalnie obligowałoby mnie do
    zapłacenia wg cennika. Ostatnie zdanie też brzmiało - na 12 miesięcy. TP
    obecnie zasłania się, że musi działać wg regulaminu, bo tak im nakazuje
    UKE. Gdy TP podpisywała ze mną umowę rok temu, jakoś nie zasłaniali się
    UKE i szli na ustępstwa, które w tymże regulaminie nie były uwzględnione,
    bądź wbrew regulaminowi.

  • 20. Data: 2011-09-06 13:14:58
    Od: Jaskiniowiec <j...@j...jaskinia>

    Dnia 06-09-2011 o 10:48:10 Kamil <a...@a...com> napisał(a):

> [...]
    > Nie tysiąc....ale co najmniej kilka MILIONÓW!!!
    > I jak Ci się wydaje - ilu ludzi by musiało "pilnować" takich terminów i
    A wiesz co to baza danych i selekty? Czy fakturę wystawia człowiek, czy
    komputer? Ja już ośmieszasz innych to może warto najpierw wiedzieć, jak
    działa mechanizm fakturowania i całej papierkologii w firmach.