  • 11. Data: 2005-12-28 22:54:58
    Temat: Re: Provident
    Od: scream <n...@p...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > I co to ma do sfałszowania podpisu?

    Całkiem dużo. Np. to, że żadnego fałszerstwa mogło po prostu nie być,
    żona o wszystkim wiedziała, mąż nie ma z czego zapłacić a żonie się nie
    chce i próbują wykiwać firmę. Provident nie wymaga zgody współmałżonka
    na zaciągnięcie pożyczki, oni nie wymagają nawet zaświadczenia o stałej
    pracy.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 12. Data: 2005-12-28 23:12:58
    Od: "Robert Tomasik" <r...@g...pl>

    scream [###n...@p...pl.###] napisał:
> [...]
    współmałżonka
    > na zaciągnięcie pożyczki, oni nie wymagają nawet zaświadczenia o

    No dobra. Przyjmę Twoją teorię pod warunkiem, że wyjaśnisz mi, co
    zatem robi podpis kochanki na tej umowie?

  • 13. Data: 2005-12-28 23:14:55
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
> [...]
    > żona o wszystkim wiedziała, mąż nie ma z czego zapłacić a żonie się nie
    > chce i próbują wykiwać firmę. Provident nie wymaga zgody współmałżonka

    Po zmianie przepisów, gdy taka zgoda jest warunkiem egzekucji z majątku
    wspólnego, też nie żądają?

    KG

  • 14. Data: 2005-12-28 23:19:47
    Od: scream <n...@p...pl>

    Robert Tomasik napisał(a):
    > No dobra. Przyjmę Twoją teorię pod warunkiem, że wyjaśnisz mi, co
    > zatem robi podpis kochanki na tej umowie?

    Hm, myślałem o dwóch możliwościach:
    - nie ma żadnego podpisu kochanki, a po prostu jest to jakaś "linia
    obrony" aby się wykręcić od spłacania (np. jak widać mąż z żoną są tutaj
    skłóceni)
    - podpisała żona, jeśli w ogóle cokolwiek trzeba było podpisywać, ale że
    było to dawno, to zapomniała i zrzuca winę na męża i jego kochankę :)

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 15. Data: 2005-12-28 23:20:16
    Od: m...@w...pl

    Użytkownik m...@w...pl napisał:
    > Witam. Mam takie pytanie. Mojej kolezanki maz wzial pozyczke w
    > providencie niby z zona ale tak naprawde za nia podpis zlozyla jego
    > kochanka. W tej chwili gosc nie jest w stanie splacic dlugu a dodatkowo
    > jest nieuchwytny wiec provident domaga sie splaty od niej. Czy maja
    > takie prawo??
    Dziekuje za tak liczne odpowiedzi.Czy moglbym prosic o wyjasnienie w
    jeszcze jednej sprawie. Po waszych odpowiedziach zadzwonilem do
    kolezanki i okazalo sie ze ona nie wie czy jej podpis widnieje. Moze sie
    okazac ze pozyczke wzial on sam. Moje pytanie jest takie czy ona ma
    obozwiazek splacic jego dlug?? Pieniadze prawdopodobnie przepil (to jest
    odpowiedz na pytanie o przeznaczeniu pieniedzy z pozyczki). Obecnie
    provident nachodzi kolezanke domagajac sie od niej splaty :(.

  • 16. Data: 2005-12-28 23:20:35
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    scream napisał(a):
    > Przecież to regulują przepisy wewnętrzne danej firmy, a nie kodeks czy
    > ustawa.

    Nie do końca, bo można było narazić się na nieważność umowy. Choć
    rzeczywiście nie przy mniejszych kwotach.

    > Nie, nie żądają. Nie dawniej jak pół roku temu moja ciotka brała
    > pożyczkę z Providentu i nie chcieli podpisu jej męża.

    Ich problem. Ale pewnie poradzą sobie :)

    KG

  • 17. Data: 2005-12-28 23:20:36
    Od: scream <n...@p...pl>

    kam napisał(a):
    > Po zmianie przepisów, gdy taka zgoda jest warunkiem egzekucji z majątku
    > wspólnego, też nie żądają?

    Przecież to regulują przepisy wewnętrzne danej firmy, a nie kodeks czy
    ustawa. Nie, nie żądają. Nie dawniej jak pół roku temu moja ciotka brała

  • 18. Data: 2005-12-28 23:21:54
    Od: kam <#k...@w...pl#>

    m...@w...pl napisał(a):
> [...]
    > kolezanki i okazalo sie ze ona nie wie czy jej podpis widnieje. Moze sie
    > okazac ze pozyczke wzial on sam. Moje pytanie jest takie czy ona ma

    Kiedy była zawarta umowa?

    > Pieniadze prawdopodobnie przepil (to jest
    > odpowiedz na pytanie o przeznaczeniu pieniedzy z pozyczki).

    Chodziło raczej o przeznaczenie jakie miało być

    KG

  • 19. Data: 2005-12-28 23:32:52
    Od: scream <n...@p...pl>

    kam napisał(a):
    > Nie do końca, bo można było narazić się na nieważność umowy. Choć
    > rzeczywiście nie przy mniejszych kwotach.

    To jest już ich problem. Udzielają pożyczek każdemu, dlatego mają tak
    wysokie odsetki.

    --
    best regards,
    scream (at)w.pl

  • 20. Data: 2005-12-28 23:38:27

    Dnia Wed, 28 Dec 2005 23:27:59 +0100, scream napisał(a):

    > Tak, jestem tego pewien.

    no to zapraszam do lektury kodeks rodzinny i opiekuńczy

    --
    pozdrawiam,