  • Data: 2002-09-19 17:05:15
    Temat: Proszę o pomoc - windykacja nie skutkuje
    Od: i...@p...onet.pl szukaj wiadomości tego autora

    Bardzo proszę o pomoc. Moim dłużnikiem jest nieistniejąca już spółka z o.o.,
    której świadczyłem usługi poligraficzne. Spółka ta, składała się jedynie z dwóch
    osób - prezesa zarządu oraz jego żony. Kwota zadłużenia nie jest wysoka (1900
    zł), w związku z czym nie mam zbyt wysokiego pola manewru na zlecanie tego typu
    windykacji firmom zajmującym się taką działalnością. Zresztą, windykacja już
    była przeprowadzana, z mizernym skutkiem, czyli żadnym. Spółka z o.o. już nie
    istnieje, były "prezes" nie prowadzi żadnej działalności i nie jest zatrudniony,
    jak wynika z raportu, który otrzymałem od firmy wundykacyjnej. Aby odzyskać
    swoje pieniądze musiałbym ponieść wysokie koszty związane z wpisem na przymusową
    hipotekę dłużnika, co byłoby o wiele droższe niż sam dług. Pytanie więc: jakie
    nieformalne środki mogę zastosować, żeby, delikatnie mówiąc, obrzydzić życie
    tego dłużnika i zmusić go do zapłacenia? Mam tutaj na myśli takie formy
    działania jak np. oplakatowanie miasta, anonsy prasowe, informacje w prasie itp.
    Czy mam prawo użycia jego nazwiska? Jakiej formy użyć, aby było to zgodne z
    prawem? Czy np. mam prawo napisać "Pan X jest mi winien pieniądze", czy "Pan X
    działa jak złodziej" itp? Co mogę zrobić aby powiadomić opinię publiczną? Jakiej
    użyc formy? Dzięki

    pozdrawiam
    Jarek