eGospodarka.plPrawoGrupypl.soc.prawo[Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar? › [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany towar?
    Newsgroups: pl.soc.prawo
    Date: Fri, 08 Oct 2010 22:46:32 +0200
    Subject: [Prosze o pomoc] Jakie prawa konsumenta po uplywie gwarancji na serwisowany
    towar?
    From: "jurajski Jaskiniowiec" <j...@j...na.jurze>

    Problem nastepujacy:

    kilka miesiecy temu zaczal szwankowac laptop. Po przeszukaniu internetu
    okazalo sie, ze ta seria ma "wade fabryczna" polegajaca na "zimnych
    lutach". Nie bede zanudzal szczegolami technicznymi, aczkolwiek chodzi o
    to, ze laptop wowczas dziala lecz matryca jest czarna (tak, jakby monitor
    nie byl wlaczony, a komputer sobie dzialal). Dlaczego nie matryca? Bo
    kilka razy udawalo mi sie odpalic laptopa normalnie. Ba - podczas
    usypiania, badz hibernacji i pozniejszych wznowieniach pracy, obraz sie
    wyswietlal. Czarny ekran byl tylko przy restarcie, badz wlaczeniu laptopa.
    Zglosilem do serwisu i nawet opisalem wszystkie usterki i objawy jakie
    wystepowaly. Dokladnie opisalem problem, napominajac, ze to nie uszkodzona
    matryca, tylko plyta glowna do wymiany. Naprawa potrwala kilka dni, po
    czym na zestawieniu wymienionych czesci znalazla sie matryca (wrecz cala
    gorna klapa) za to plyta pozostala ta sama. Mimo wszystko laptop dzialal.
    Pech chcial, ze to bylo 2 tyg przed zakonczeniem gwarancji. Dzisiaj objaw
    powrocil, czyli czarna matryca. Niestety rowno miesiac temu 2 letnia
    gwarancja na laptopa sie skonczyla.

    Jakie mam prawa w tej sytuacji?

    Czy moge wymagac od producenta bezplatnej naprawy poserwisowej?

    Dlaczego pytam? Otoz matryca to koszt kilkuset zl. Wymiana plyty to koszt
    minimum 1500zl. Malo tego - poprzednia matryca byla w b. dobrym stanie.
    Ta, ktora mi wymieniono jest z demobilu i widac ze jest od spodu
    pofaldowana etc.

    Nie zalezy mi juz na tym, czy cos jest nowe, czy stare, byle dzialalo. Za
    laptopa dalem podczas zakupu ponad 4 tys zl. Dla mnie to ogromna kwota.
    Nie stac mnie na kolejny zakup, tym bardziej, ze dopiero co splacilem
    wlasnie tego zepsutego. Na naprawe tez jakos nie mam ochoty, tylko
    dlatego, ze serwis po prostu chcial zaoszczedzic...

    By nie byc posadzonym o cwaniactwo, badz fantazje, to przytaczam link, w
    ktorym jest opisana podobna, by nie napisac ta sama usterka co u mnie:

    http://www.wykop.pl/ramka/280069/masz-laptopa-hp-ser
    ie-6k-8k-9k-i-tx-sa-wadliwe-ale-hp-udaje-ze-nic-nie-
    wie/